.....

Wednesday, 23 February 2011

KisaH haRi ni.

Okes.. cter ni tak de kene MenGEna Ngn Aku.. Ko.. die.. kamo.. MereKa.. dan semUA..
ekekekke
just untuk berCerite tiMe tak de KEje jerk...
kisah bermUla pada Satu petang hari kerja
suam suam Kuku ekekekke

1. u ni .. lambat lagi ke???
2. kejap la sayang.. i tengah drive ni...
1. u ni janji tak pernah tepati.. selau je lambat... MUNAFIk tau!!
2. sayang... umah u ni kan selalu jem.. i balik kerja jam brapa... bertolak ansur la sayang...
1. alasan jerk...

1. ingat dah tak sampai..
2. i dtg la sayang.. kan dah janji dengan u...
1. ermmmmm ye la tu... Munafik tau janji tak tepati..
2. sayang.. i bukan sengaja.. time i balik mmg jem.. u pun nak cpt.. i terpaksa la redah jem jugak..

2. sayang...
1. apa dia...
2. cantik u hari ni.. i suker.. u pakai tudung.. pakai bju labuh...
1. ermmm nak ambil hati la tu..
2. tapi sayang.. naper u tak pakai seluar????
1. ish u ni buta ke ape??? tak nampak i pakai ni.
2. hah??!!! la ni seluar ke??? i ngt kan kulit u...ekekekekke
1. u ni.. i kulit putih gebu tau!!!!! ni kan legging hitam... tak leh beza ke... nyampah la..
2. la.. naper u pakai legging ni.. cam tak pakai seluar jerk...
1. ish u ni.. ni trend zaman skg k...
2. oh fashion... fashion bru erk??? dah macam zaman jahiliah...
1. apa u ni....
2. sorry la sayang.... sebab i tgk cam tak de beza je u pakai seluar atau tak...
1. u jgn bagi i marah..


1. u nak bwk i pergi makan ke tak??
2. ermmm maaf la sayang.. i segan la nak bwk u...
1. hah??? apa??
2. i segan nak bawak u.. nanti orang ckp i tak de duit nak belikan u seluar...
1. apa?? i dah siap2 ni...
2. i belikan makanan u mkn kat umah u je la k... t i belikan skirt n seluar labuh tuk u.. t tak de orang nak mengata i tak jaga u..
1. u mmg Kurang ajar..!!!!
2. la kan u yg janji nak jadi terbaik tuk i.. nak jadi seorang isteri solehah.. kan kita dh nak kawin.. i kene la jaga u.. sebab i sayang u...
1. u kan.... u ...
2. sayang tak baik mungkir janji... MUNAFIK sayang...

ekekekekekekekke  =) semoga terhibur... ekekekekekke

Thursday, 17 February 2011

SecoNd prOjEk - so PEnat nk goSok

hasil kerJe projek moDel maKing 16.02.11





lastLy BerJAya Juga aKu .. ekekek berjaya JugaK aku menYiapkan SecONd Projek model making aku..
oh sungGuh terPenat dan kePEnatan dan memeNAtkan..
thaNks to AllaH. Give me patience and spirit to fiNish this thIng!!!
Oh lupa lak.. tHaNks 
to Hidayah raShid dan aNuar fariz
saME2 siaPkan Model kte..
hahahaaah
caNtik tak drawIng kiTe??
ekekkeke
penat kot semua tu..
KoranG nak tahu brape lama aKu gosOK boTol tu???
4 HAri.. sUNgguH meMenatkan
dan paLing Sedih dah Byk kali gosok n tampal
haSil tak MemUaskan
sUngguH dowN!!! DaMn!!!
aisHhhhh
saBAr la sayang.....
kata pakwe i..  :)
muacheeeeessssss

JAri2 ku penUh ngn EmUltion and Putty Filler..
aKU gadaikan Baju dan Seluar track aku..
yg PenuH ngn Emultion n Filler..
DemI SubJek Yg KreDit Hour Hanya 2..
itu BeLum Duit dikIre..
berkorban apa jer..
demi subjek model making 2 kredit hour...

oh hebatkan aku..
pasNi telah terhidang..
2 projek lg...
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
pnt pnt pnt..dan penat
inilah dunia belajar...
=)

Monday, 14 February 2011

Thursday, 10 February 2011

peringatan Untuk ya Aisya

fuhh yooo seksiii....  
 salam untuk wanita2 dan gadis2 yang sedang membaca entry ni...  :)
hAri Ni bukaN naK ceraMah tuk korg  
pesanan ini hanya untuk mengingati penulis (aku la tu ) dan mereka yg ingin diperingati sahaja
so pada mereka yg tak seTuju.. harap maaf.. Ideologi anda tidak dperLukan okes...

artikel ni aku nak ingat kan diri ku..
(baca dan teliti serta fahami akhir lakukan ye ya Aisya!!)
untuk PeriNgatan aku dan Diriku..
Bahawa pemaikaian di atas itu..
bukanLah pemaikaian Islam..
sudah sepErti teLanjang..
sUnggUh dasyat !!!!
ya Aisya.. INGAT!!!
sudah seperti TERLANJANG atau dalam erti kata lain 
TAK PAKAI SELUAR!!!

Niat nak pakai seluar tu seBAb nak tutuP aurat..
niat tu Betul.. tp cara yg SAlah..
so jawapannya ya Aisya????
ianya tetap salah..

jika ya Aisya,
pakai Baju blaus labuh..OKEY la tu..
pakai Tudung ...tapi selendang.. yang jarangnya ketara dan bLh nampak tengkuk ya Aisya
itu tidak sperTi bertUdung ya Aisya..
tudung itu untuk menutup susuk tubuh /tengKuk dan rambut
jadi jika sekadar menutup rambut
tapi tengkuk still nampak
apa pandangan ya Aisya????
it still jatuh haram juga ya Aisya..
ya Aisya Blh terima padangan penulis???

dan jika ya Aisya memakai blaus labuh
okey la tu..
tetapi Ya Aisya memakai seluar ketat/nipis dan menampakkan bentuk kaki..
apakah hukum itu ya Aisya??
niat betul nak ttup aurat..
tapi aurat itu bukan semata2 kulit..
tetapi susuk tubuh itu juga ya Aisya...
ya aisya ade AKal dan fikiran yg Di aNUgerahkan..
so ya Aisya fikir la yanG terBAik...
fiKir dengan menGikut Hukum Islam ya
ya Aisya...  =)

ya Aisya..
tahukan ya Aisya apakah salah satu tanda2 hari khiamat????

dari Abu Hurairah radhiyallahu`anhu, berliau berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda :



صِنْفَانِ مِنْ أَهْلِ النَّارِ لَمْ أَرَهُمَا قَوْمٌ مَعَهُمْ سِيَاطٌ كَأَذْنَابِ الْبَقَرِ يَضْرِبُونَ بِهَا النَّاسَ وَنِسَاءٌ كَاسِيَاتٌ عَارِيَاتٌ مُمِيلاَتٌ مَائِلاَتٌ رُءُوسُهُنَّ
كَأَسْنِمَةِ الْبُخْتِ الْمَائِلَةِ لاَ يَدْخُلْنَ الْجَنَّةَ وَلاَ يَجِدْنَ رِيحَهَا وَإِنَّ رِيحَهَا لَيُوجَدُ مِنْ مَسِيرَةِ كَذَا وَكَذَا

Ada dua golongan dari penduduk neraka yang belum pernah aku lihat: [1] Suatu kaum yang memiliki cambuk seperti ekor sapi untuk memukul manusia dan [2] para wanita yang berpakaian tapi telanjang, berlenggak-lenggok, kepala mereka seperti punuk unta yang miring. Wanita seperti itu tidak akan masuk surga dan tidak akan mencium baunya, walaupun baunya tercium selama perjalanan sekian dan sekian.” (HR. Muslim no. 2128)


ya Aisya,
Jika selama ini telah banyak dosa yang ya Aisya lakukan..
bertaubatlah..
mugkin sukar untuk perbetulkan yang lepas.. namun 
berpakaianlah mengikut islam..
dan insyaAllah.. pakaian itu dapat menolong kamu
dari melakukan kesilapan
dari segi Islam..
InsyaAllah.
semoga Kamo ya Aisya diberkati Allah..

(Baca, HAyati, Fikirkan dan Amalkan )
=)




apakah beza bogel dgn pakai suar sperti ni?????

dpt pahala ke dosa????

cantikkah berpakaian seperti ini????? 






Saturday, 5 February 2011

Pesanan Untuk Wanita...

Pesanan Untuk Wanita

1. Pertama urusan yang ditanyakan pada hari akhirat nanti ialah mengenai solat dan mengenai urusan suaminya (apakah ia menjalankan kewajibannya atau tidak).


2. Apabila lari wanita dari rumah suaminya tidak diterima solatnya sehingga kembali ia dan menghulurkan tangannya kepada suaminya (meminta ampun).


3. Mana-mana perempuan yang memakai bau-bauan kemudian ia keluar melintasi kaum lelaki ajnabi agar mereka tercium bau harumnya maka dia adalah perempuan zina dan tiap-tiap mata yang memandang itu adalah zina.


4. Sebaik-baik wanita ialah tinggal di rumah, tidak keluar kecuali atas urusan yang mustahak. Wanita yang keluar rumah akan dipesonakan oleh iblis. Sabna Nabi s. a. w. : Perempuan itu aurat, maka apabila ia keluar mendongak syaitan memandang akan dia.


5. Haram bagi wanita melihat lelaki sebagaimana lelaki haram melihat wanitayang halal nikah kecuali dalam urusan menuntut ilmu dan berjual beli).


6. Diriwayatkan bahawa pada suatu hari ketika Rasulullah s. a. w. bersama isteri-isterinya (Ummu Salamah r. ha. dan Maimunah r. ha.), datang seorang sahabat yang buta matanya (Ibnu Maktum) Rasulullah s. a. w. menyuruh isteri-isterinya masuk ke dalam. Bertanya Ummu Salamah, "Bukankah orang itutidak dapat melihat kami, Ya Rasulullah ?" Rasulullah s. a. w. menjawab,"Bukankah kamu dapat melihatnya."


7. Perempuan yang melabuhkan pakaian dalam keadaan berhias (bukan untuk suami dan mahramnya) adalah seumpama gelap-gelita pada hari Qiamat tiada Nur baginya.


8. Mana-mana wanita yang bermasam muka menyebabkan tersinggung suaminya, maka wanita itu dimurkai Allah sehingga ia bermanis muka dan tersenyum mesra pada suaminya.


9. Tidak boleh seorang isteri mengerjakan puasa sunat kalau suaminya ada dirumah serta tidak seizinnya dan tidak boleh memasukkan seseorang lelaki ke rumahnya dengan tidak seizin suaminya.


10. Hendaklah isteri berpuas hati (redha) dengan suaminya yang telah dijodohkan oleh Allah, samada miskin atau kaya.


11. Perempuan tidak berhak keluar dari rumahnya melainkan jika terpaksa (kerana sesuatu urusan yang mustahak) dan ia juga tidak berhak melalui jalan lalu lalang melainkan ditepi-tepinya.


12. Apabila memanggil lelaki akan isterinya ke tempat tidur tetapi ditolaknya hingga marahlah suaminya, akan tidurlah wanita itu dalam laknat oleh malaikat ke pagi.


13. Wanita-wanita yang menggunakan lidahnya untuk menyakiti hati suaminya, ia akan mendapat laknat dan kemurkaan Allah, laknat malaikat juga laknat manusia sekalian.


14. Tidak harus seseorang manusia sujud kepada manusia dan jika diharuskan, maka akan aku perintahkan semua kaum wanita sujud pada suaminya kerana membesarkan dan memuliakan hak-hak suami mereka.



15. Wanita yang menyakiti hati suaminya dengan lidahnya pada hari Qiamat nanti Allah jadikan lidahnya sepanjang 70 hasta kemudian diikat kebelakang tengkoknya.


16. "Aku lihat api neraka, tidak pernah aku lihat seperti hari ini, kerana ada pemandangan yang dahsyat di dalamnya. Telah aku saksikan kebanyakkan ahli neraka ialah wanita." Rasulullah s. a. w. ditanyai, "Mengapa demikian Ya Rasulullah?" Jawab Rasulullah s. a. w. "Wanita mengkufurkan suaminya dan mengkufurkan ehsannya. Jika engkau berbuat baik kepadanya seberapa banyak pun dia masih belum rasa berpuas hati dan cukup."


17. "Kebanyakkan ahli neraka adalah terdiri dari kaum wanita." Maka menangislah mereka dan bertanya salah seorang daripada mereka, "Mengapa terjadi demikian, adakah kerana mereka berzina atau membunuh anak atau kafir ?" Jawab Nabi s. a. w. "Tidak, mereka ini ialah mereka yang tidak bersyukur akan nikmat suaminya, sesungguhnya tiap-tiap seorang kamu adalah dalam nikmat suaminya."


18. Keadaan wanita 10 kali ganda seorang lelaki di dalam neraka dan 2 kali ganda seorang lelaki di dalam syurga.


19. "Kebanyakkan wanita itu adalah isi neraka dan kayu api." Hazrat Aishah bertanya, "Mengapa wahai Rasulullah s. a. w.?" Jawab Rasulullah s. a. w. :


i. Kerana kebanyakan perempuan itu tidak sabar dalam menghadapi kesusahan, kesakitan dan cubaan seperti kesakitan melahirkan anak, mendidik anak-anak dan melayani suami serta melakukan kerja-kerja rumah.


ii. Tiada memuji (bersyukur) di atas kemurahan Allah yang didatangkan melalui suaminya. (Jarang terdapat orang perempuan yang mahu mengucapkan terima kasih di atas pemberian suaminya.)


iii Sering mengkufurkan (engkar) terhadap nikmat Allah. (Contohnya :Apabila berlaku sesuatu pertengkaran ada isteri yang berkata sudah 10 tahun kahwin dengan awak tidak ada apa-apapun.)


iv Gemar bercakap perkara yang sia-sia yang berdosa. (Contohnya :bercakap mengenai perabot-perabot rumah yang tidak perlu dan mengumpat.)


v Kurang akal dan kurang ilmu pengetahuannya dalam agama iaitu mereka sering tertipu atau terpengaruh dengan pujuk rayu lelaki, rakan- rakan, alam sekeliling dan suasana serta kemewahan lahiriah.


20. Dari Ali bin Abi Talib r. a. : Aku dengar Rasulullah s. a. w. bersabda,


" Tiga golongan dari umatku akan mengisi nereka jahanam selama 7 kali umur dunia. Mereka itu adalah :-


a. Orang yang gemuk tapi kurus b. Orang yang berpakaian tetapi telanjang c. Orang yang alim tapi jahil


* Adapun yang gemuk tapi kurus itu ialah wanita yang sihat tubuh badannya tetapi kurang ibadat.


* Orang yang berpakaian tetapi telanjang ialah wanita yang cukup pakaiannya tetapi tidak taat agama.


* Orang yang alim tapi jahil ialah ulamak yang menghalalkan yang haram kerana kepentingan peribadi.


21. Asma' binti Kharizah Fazari r. ha. diriwayatkan telah berkata kepada puterinya pada hari perkahwinan anaknya itu, "Wahai anakku, kini engkau akan keluar dari sarang di mana engkau dibesarkan. Engkau akan berpindah ke sebuah rumah dan hamparan yang belum engkau kenali. Itulah suami mu. Jadilah engkau tanah bagi suami mu (taat perintahnya) dan ia akan menjadi langit bagi mu (tempat bernaung). Jadilah engkau sebagai lantai supaya ia dapat menjadi tiangnya. Jangan engkau bebani dia dengan berbagai kesukaran kerana itu akan memungkinkan ia meninggalkan mu. Kalau ia mendekatimu, dekatilah ia dan jika ia menjauhi mu maka jauhilah ia dengan baik. Peliharalah benar-benar suami mu itu akan hidungnya, pendengarannya, matanya dan lain-lain. Janganlah pula ia mendengar melainkan yang enak dan janganlah ia melihat melainkan yang indah sahaja pada dirimu.


22. Pesanan Luqman kepada anaknya, "Sepanjang hidupku, aku hanya memilih 8 kalimah dari pusaka para Nabi yang lalu iaitu :-


a. Apabila engkau sedang solat kepada Allah s. w. t. maka jagalah baik- baik fikiran mu. b. Apabila engkau berada di rumah orang lain, maka jagailah pandangan mu. c. Apabila engkau berada di tengah-tengah majlis maka jagalah lidah mu. d. Apabila engkau hadir dalam jamuan makan maka jagalah perangai mu. e. Ingat kepada Allah s. w. t. f. Lupakan budi baik mu pada orang lain. g. Lupakan semua kesalahan orang lain terhadapmu. h. Ingat kepada mati


23. Perkara-perkara yang menjadikan wanita itu derhaka kepada suaminya seperti tersebut di dalam kitab Muhimmah :-


a. Menghalang suami dari bersuka-suka dengan dirinya samada untuk jimak atau menyentuh mana-mana bahagian tubuhnya. b. Keluar rumah tanpa izin suami samada ketika suami ada di rumah atau pun tidak. c. Keluar rumah kerana belajar ilmu yang bukan ilmu Fardhu Ain. Dibolehkan keluar untuk belajar ilmu Fardhu Ain jika suaminya tidak mampu mengajar. d. Enggan berpindah (berhijrah) bersama suaminya. e. Mengunci pintu, tidak membenarkan suami masuk ke rumah ketika suami ingin masuk. f. Bermasam muka ketika berhadapan dengan suami. g. Minta talak. h. Berpaling atau membelakangi suami ketika bercakap. i. Menyakiti hati suami samada dengan perkataan atau perbuatan. j. Meninggalkan tempat tidur tanpa izin. k. Membenarkan orang lain masuk ke dalam rumah sedangkan ia tidak disukai oleh suaminya.


24. Wajib bagi wanita :-


a. Mengekalkan malu pada suaminya. b. Merendahkan (menundukkan) mata ketika berpandangan. c. Mengikut kata-kata dan suruhannya. d. Dengar dan diam ketika suami berkata-kata. e. Berdiri menyambut kedatangannya. f. Berdiri menghantar pemergiannya. g. Hadir bersamanya ketika masuk tidur. h. Memakai bau-bauan yang harum untuk suaminya. i. Membersihkan dan menghilangkan bau mulut untuk suaminya. j. Berhias ketika hadirnya dan tinggalkan hiasan ketika tiadanya. k. Tiada khianat ketika tiada suaminya. l. Memuliakan keluarga suaminya. m. Memandang pemberian suaminya yang kecil sebagai besar dan berharga. n. Ketahuilah, syurga dan neraka bagi seorang wanita itu bergantung pada redha atau tidaknya suami padanya.


Ada 6 pesanan untuk kaum wanita dapat diamalkan di dalam kehidupan seharian untuk hidupkan suasana Iman dan Amal di dalam rumahtangga. Apabila ada suasana agama dalam kehidupan maka hidayat dan nusrah (pertolongan) dari Allah akan datang. Rumahtangga dirahmati Allah, keberkatan dalam kehidupan kita dan ketenangan dalam jiwa kita. 6 pesanan itu adalah amalan nurani.


Amalan itu ialah :-


1. Solat di awal waktu dan galakkan kaum lelaki yang mahram bersolat ditempat di mana azan dilaungkan iaitu di masjid atau di surau.


2. Istiqamah membaca Al-Quran dan berzikir. - Hak Al-Quran hendaklahkhatam2X setahun. Jadi lapangkan tiap-tiap hari untuk membacanya. Disamping ituhendaklah kita mengingati Allah dalam apa keadaan kita sekalipun dan dimana kita berada. Dengan melihat setiap ciptaan Allah kita dapatmengingati Allah s. w. t. Maka dianjurkan supaya dapat kita melapangkan waktu pagi (lepas subuh) dan petang hari (lepas Asar) untuk mewiridkan kalimah-kalimah tasbih, tahmid, tahlil dan takbir ie "Subhanallah Walhamdulillah Wala ilaha illallah Wallahu Akbar" jika mampu boleh di sambung "Wa la hawlawalaquwataillabillahi'aliyil'azim"

100X. Selawat ke atas Nabi 100X dan beristighfar 100X. Selain daripada itu amalkanlah doa-doa masnun - doa yang diucapkan ketika melakukan sesuatu perbuatan ie masa hendak makan, tidur, masuk dan keluar tandas dsb.


3. Istiqamah menghidupkan Takleem dan Taklum (belajar dan mengajar ilmu agama). - Lapangkanlah masa yang sesuai walau seketika supaya semua ahli keluarga dapat menghidupkan majlis ilmu ini. Duduklah seperti duduknya kita di dalam solat ie menutup aurat, berkeadaan suci dan berbau wangi. Majlis mempelajari agama ini terbahagi kepada dua iaitu : Pertama - Majlis berkenaan hadis-hadis mengenai kelebihan beramal. Ini adalah untuk menimbulkan keghairahan dalam ahli keluarga untuk beramal. Kedua - Majlis berkenaan masalah-masalah agama (hukum- ahkam dalam ibadat). Wajib suami untuk mengajar anak dan isteri mengenainya. Jika tidak tahu wajib atasnyauntuk belajar.


4. Mendidik anak secara agama dan sunnah.


5. Hidup sederhana.


6. Menggalakkan suami / mahram yang lelaki untuk usaha atas agama dakwah illallah (mengembangkan agama). - Secara Baironi : di luar kampung halaman kita dan Maqami : Di dalam qariah kampung halaman kita.


Akhir sekali semoga kita sama-sama dapat mengamalkan 6 pesanan ini dalam rumahtangga kita secara istiqamah dan ikhlas setiap hari. Juga untuk jadi isteri yang beriman dan solehah hendaklah kita taat pada suami. Jika suami redha ke atas kita maka Allah s. w. t. akan redha ke atas kita. Berzikir ,berdoa, beristighfar, membaca Al-Quran dan berselawat adalah amalan-amalan utama yang harus dikekalkan oleh setiap umat islam untuk kesempurnaan Iman dan Islamnya. Semuanya itu menjadi penawar bagi hati dan jiwa yang rusuhdan resah gelisah.


wallahua'lam

Muslimah iii




Wednesday, 2 February 2011

Kenapa aku Minat Bola????

Assalamualaikum w.t.b

ehemmm ehemm.
1 2 3 ..
check check..clear???
okes..   =)


hari ni.. tetiba jari jemari aku yang berkuku ketot ni nak menari2 di atas keyboard Lenovo G450 aku..
pissstttttt
sini skit kekawan.. dekat la sikit.. hahh cam tu...
nak bisik sikit ni...
hari ni.. hari ni kan.. aku..
aku pakai inai kat jari2 jemari tomel ku... syyhhhhhhh
jangan tell2 org lain tau..
gLamor lak i kang opssssssssssss
( cam nak kawin lak tgk jari ekekekke gataiiiiiiiiiii ~~alalaalala)
uishhh asal pic Kek Ni kuar?? hahahah tetiba terlintas kek lak dlm kOmputer kepala aku
hhhuh lapOr lak  =P

ok ok kembali ke chanel asal k.. ahakssss
tajuk kite hari ni..
KENAPA?? WHY?? AKU MINAT BOLA??
ade sorg mamat ni tanya aku..
"cah, asal ko minat bola erk?? pastu semangat lak tu.. macam laki jerk"
ushhhhhhhhhhhhhhhhhh
berdesing beb.. ni yg buat aku nya punggung panaS nak bertapa ni..
huk huk huk
soklan tu dah biasa ..kiRe dh cam nasi jerk soklan tu..
(eksen gak aku ni)

walaUpun aku dh sKang berpakaian ALa2 MuslImah
 (Mmg Niat aku )
tapi Jiwa bOla tu tak leh luntur lagi..
aKu PemInat Setia Bola Sepak KeLAntan atau lebih PEMEs ngn nama
THE RED WARRIORS
sure..betul betOl suRe..
hati AKu masiH ade Bola..
aku tak pandai maiN boLA.. Jujur Ni..
akU stiLL tak pahAm cam ne leh jadi
OffsIde..ekekke
walaupun Dh berbUih adik aku dok terang cam ne leh jadi Offside..
shaRol terang lagi.
tambah member2 aku..
tp still tak leh agak lg..huhuhuhhuhuu

tapi aku ttp suka Bola..  :)
kalu ade game bola melibatkan TRW.. walaupun agak sukar nak ke stadium
aku akan pasti aku akan tonTon di Tv.
kalu tV umah aKu dak2 umah aku tak nak tgk bola..
aku cau p kedai mamak.. huhuhuhu
yg pasti kene Tgk..
aku Kenal Kebanyakkan pemain kelantan..
Piya, MakYo, Apek, Syakir, Daudsu, Nurul, Zul yusri, ramai lagi...
pemain MAlaysia pun aku Kenal2 gak..
pemain keDah aku kenal..
AzmiMuslim..
syakir Ali.. huhuhuh.. ramai le jugak..

aku peminat Chelsea.. 
walaupun chelsea agak2 tak best skrg ni..
tak pa..
jEjaKa tampan Frank Lampard..aku hampir cair cAm air batu
seBab dia main best bkn keEnceman dia k =P
aku ttp sOkong chelsea..
Chelsea cHelsea..
ape kEs MU ( faHmi + shidi)
LiVerPoOl ( adik aku 2 org tu )
toreS kuar pun nak bsg... ekkekekekekek
tores kuar seBAb dia tahu khBtan Chelsea wawawawawaw

pada pandangan aku
Bola Sepak adelah satu sukan yang mampu merapatkan seluruh rakyat..
tak kire Kelantan ke.. selangor ke.. Kedah ke..
Malaysia ke..
england.. Brazil.. real madrid.. cHELSEA.. or ape2 country sekali pun
betul tak???
ada tak korang tgk game bola..
yang ade Penontonnya 2 4 6 orang??
ekekekke nak gelak aku..
(mesti team tu.. team paling cecOrot di Dunia Sfera ni kan????)
hukhukhuk

Korang akan rase ade satu semangat yg lain bila korang tgk bola beramai-ramai
korang akan bersorka kegembiraan bila team korg menang..  : )
korang akan sedih bila team korang kalah.. betul ..  :'(
aku pernah menanggis sebab bola..
time tu Kelantan Vs N9 final 2009
Kelantan kalah..
aku sedIh time tu.. sampai aku tak sedar air mata aku mengalir..
(emO lak minah ni kan)

aku suka tgk semangat pemain2..
tp time dtg semangat dorg cam down jerk..
aku angin ar gak ekekekkeke biasa ler.. kite ni yg menonton tau nak angin jer huhuhuhu
yg main tu enth ape dia rasa kan kan kan???

tp Dorg cakap bola tak sesuai tuk kaum hawa.
nampak tak sopan..
ermmm.. entah la..
aku minat dan aku suka tgk..
selagi aku tak buat maksiat kat situ.. aku tak nampak pun salahnya..
dan tgk2 bola pun.. solat tetap ditunaikan...
aku tak kesah koRg nak ckp aku ni apa..
aku tetap minat..
aku tak suh korg minat pun...
aku  tgk bola kat kedai pun still pakai bju tutup aurat.. bertudung..
solat.. so. ape salahnya??
salah sebab nanti terjerit2 yer..??
tak de lak aku terjerit2 bangun mencarut kat kedai tu...
cuba koRg tgk badminton???
 ape bezanya??.. korg pun terjerit2 gak bila datuk Chong wei tak leh nak ambik mata kan???
is same la.. yg penting pandai jaga diri..
tak kire la ape sukan sekali pun..
yg penting tahu batas masing2..

aku mMg seorang yg suka bersukaN
dan aku gemar bermain bOla tampar..
kebetulan sharol pun suka bOla tampar ( dush dushh ) 
lagi terbaekkkkkkkkkkkkkkkkkk

so pada orang yg nak aju soklan tu kepada aku lagi
KENAPA AKU MINAT BOLA SEPAK???
tak yah tanya la.. henti henti kan lerrrrrrrrr..
ko pasti tak puas hati dgn jwpan aku
sebab aku pun tak pasti kenapa aku minat..
yg pasti mmg aku minat wakwakwkakwka

GOMO KLATE GOMO!!!!

Mo0d : sedih kElantan seri ngn Ganu.. tp suka Kelantan Menang Piala Sumbansih terbaekkkkk

wish gud luk to all Player fOotball TRW n Malaysia...  :P 

TENGOK BOLA.. MAKAN NASI.. TIDUR LENA
SOLAT WAJIB!!!!  
PEACE FOR ISLAM & LIFE