.....

Tuesday, 31 August 2010

Karya Kak Cha - Terima Kasih Cinta

Pagi yang sejuk mencengkam tulang2 ditubuh ku, diselangi dengan hujan renyai, menlenakan kembali tidur ku. Cahaya mentari yang selalu mencari ruang-ruang celahan langsir untuk memancar ke ruang kamar ku, pagi ini cahaya segan menjengah kamar ku mungkin kerana hujan menghalang cahaya menembusi. Tidur ku seperti di buaikan. Amar, suami ku telah melangkah ke pejabat. Tiada bantal peluk ku untuk memanaskan badan.

“sayang, abang pergi kerja dulu ya…”amar menyapa telinga ku dengan suaranya yang serak basah. Amar suami ku yang penyanyang, jika dia melihat aku lena diulit mimpi, tidak sekali dia akan mengejut ku untuk mempersiapkan dirinya. Aku bahagia bersama mu sayang..

Esok sudah cukup 2 bulan aku dan amar menjalani kehidupan bergelar suami isteri. Walaupun aku dan amar, diijabkabul atas permintaan keluarga. Namun kami redha akan kehendak takdir ini. Amar terlalu baik untuk aku. Dia menerima aku seadaanya aku, begitu juga aku. Kisah percintaan aku bersama kekasih ku dahulu dan percintaan amar bersama kekasihnya terdahulu tidak pernah kami bongkarkan. Pada aku dan amar, itu cerita sebelum kami berumahtangga dan menjalin kasih. Biarlah ianya berkubur sebegitu.

Kring..kring… telifon bimbit sony ericsson hitam ku berdering. Dengan mata ku yang masih rapat, aku meraba-raba mencari telifon bimbit ku. 
“assalamualaikum…”aku mulakan bicara.
“sayang… belum bangun lagi?”kedengaran suara suami ku dihujung talian. Aku tiba-tiba terasa rindu yang teramat.
“ermm.. sya baru bangun ni… abang kat mana tu??”Tanya aku kembali.
“abang dah kat office ni, sayang bangun mandi, busuk tau… nanti abang tak nak peluk kalau sayang busuk-busuk”amar berkata manja pada ku. Aku terasa cukup-cukup bahagia.
“abang… sya rindu abang sangat…”aku pula melepas rindu pada Amar. Walaupun tidak sampai satu jam amar meninggalkan rumah.
“sabarlah sayang.. petang nanti abang balik la… sayang sangat sayang abang ni…okeylah.. abang ada mesyuarat sekejap lagi.. nanti abang call lagi ye.. I love you..muahh, assalamualaikum.”amar memberikan aku 1 kucupan.
“I love you too, muahh..waalaikumussalam”aku tersenyum sendiri. Bahagia ku hanya Allah yang tahu. 

Aku tidak pernah berhenti mengucap syukur pada ilahi di atas pemberian suami ku ini.
Aku bingkas bangun meluru ke bilik air, kerana kelas ku akan bermula lagi sejam. Aku masih menuntut di sebuah institut di Kuala Lumpur. Aku masih ada 1 tahun setengah untuk menamatkan pelajaran ku dan mengengam segulung Ijazah. Suami ku pendorong aku ketika ini, dia sentiasa memberikan aku perangsang.

Setiap langkah ku , aku menguntum senyuman. Kebahagian ini tidak dapat aku ungkapkan. Tidak bisa aku 
gambarkan. 

Kedengaran kereta Mazda merah milik suami ku berderum di laman rumah. Aku segara menuruni anak tangga mendapatkan suami ku amar. Aku ingin menyambutnya dengan penuh kasih sayang.
“assalammualaikum…”amar menyapa diri ku.
“waalaikumussalam..”akan mencium telapak tangan suami ku. Amar mengucup dahi ku kembali.
“sayang buat apa tadi???”Tanya amar. Pinggang ku ku dirangkul erat. Beg bimbitnya aku letakkan di sofa. 
“baru saja sampai dari kampus.. banyak kelas hari ni..”aku bertutur manja. Amar merebahkan dirinya diatas sofa, kelihatan penat diwajahnya. Aku melangkah ke dapur mengambil segelas air suam,dan diletakkan seketul ais. Itulah minuman yang diminta amar untuk aku sediakan untuknya.
“sayang.. minum..”aku menghulurkan gelas kepada Amar.
Seperti biasa aku menanggalkan stokin, membuka tali lehernya, kerna amar suka aku memanjainya. Aku perlahan-lahan memicit bahu amar, amar kelihatan selesa. Tanpa sedar, amar terlena di bahu ku. Amar seperti anak kecil bila bersama ku, ingin dimanjakan. Aku terasa bahagia bila dia bersama ku.
Seperti biasa aku dan amar akan solat berjemaah,aku akan membaca al-Quran untuk amar perbetulkan, kami akan mengaji dan berzikir untuk menunggu solat isyak. Setelah selesai, aku dan amar akan menyiapkan kerja masing-masing. Aku dengan assignment dan amar dengan kerja penjabatnya.
Aku merebahkan tubuh ku disebelah amar, aku suka membantalkan dadanya. Aku rasa selamat berada disisinya, badan amar yang tegap dan dengupan jantungnya membuat aku senang. Amar membelai rambutku dengan lembut.
“sayang… abang dah belikan kereta idaman sayang… minggu depan kereta tu akan sampai..”amar berbisik di telinga ku. Aku tekejut. 
“Vitara???”Tanya aku pada Amar utnuk mendapatkan kepastian.
“ya la.. itu kereta kesukaan sayang.. siap warna pink lagi..”suami ku mencubit hidung ku. Aku hanya mampu tercengang. Tidak aku menyangkakan, kerna pada pendapat aku kereta itu sukar untuk diperolehi pada masa sekarang.
“oh ye ke.. terima kasih abang… sayang abang “ aku menghadiahkan satu kucupan dibibirnya. Amar kembali memberikan aku kucupan hangatnya pada ku. Aku dan dia di dunia kami ciptaan kami sendiri untuk seketika.
“ermmm abang lupa pula, nanti sayang pergi pejabat abang minggu depan, lepas tu apa-apa penguam suruh tandatangan, sayang tandatangan saja ok???” jelas amar pada ku sambil memelukku erat. Pelukkannya terasa hangat dari biasa. Aku hanya mengangguk.
“errr..tandatangan apa???dan kenapa sayang pula..abang???”Tanya aku,musykil.
“nanti abang kene pergi jauh, susahlah kalau tiada tandatangan, so abang dah gantikan ayang dalam syarikat Tenda Biru sdn Bhd tu.” Amar menjelaskan pada ku , walaupun aku kurang faham namun aku mengiyakan sahaja.
“nanti kalau abang ada kerja, sayang boleh tolong jagakan syarikat kan??? Boleh kan???”Tanya amar pada ku.aku membalas dengan mengangguk kepala. Aku dihadiahkan kucupan pada dahi ku. Entah kenapa aku terasa berlainan sungguh malam ni tidak seperti selalu. Kehanggatan dalam kebahagiaan.
“tidur sayang…”amar mengajak aku lena bersamanya. Aku menuruti kehendaknya. Bahtera malam ku lalui dengan keindahan. Aku lena dalam dakapan suami ku.

“sayang bangun, subuh….”suami ku mengejutkan aku dari lena. Aku membuka mata ku perlahan-lahan, kelihatan suami trcinta ku Amar berada di hadapan ku sambil senyuman terukir dibibir merahnya.aku dihadiahkan kucupan didahi ku. Entah kenapa aku terasa cukup-cukup bahagia .
Aku solat berjemaah bersama Amar suami ku tercinta. Suami ku mengangkat tangan menadah tangan untuk berdoa dan aku jua menuruti…

Ya Allah, yang Maha Pengasih lagi Maha Penyanyang… kau ampunilah dosa kami, dosa ku, dosa isteri ku tercinta, dosa kedua ibu bapa kami, dosa guru-guru kami dan dosa sekalian muslimin dan muslimat.
Ya Allah.. kau cambahkan lah cinta kami kepada Mu, cambahkanlah cinta kami kepada rasul, kau cambahkanlah cinta antara ku dan isteri ku, kau cambahlah cinta kami kepada kedua ibu bapa kami.
Ya Allah, jika ini doa terakhir kami , berikanlah kekuatan pada mereka yang kami sayangi. Berikanlah taufik dan hidayah pada kami dan mereka yang kami sayangi.


Entah mengapa berlainan sungguh doa suami ku pada pagi yang sungguh damai pada ku. Aku tersentak dan mengalirkan airmata tanpa aku sedari. Aku mengaminkan doa dengan seribu tanda tanya. Namun aku tepiskan perasaan gusar ku.

Amar menghulurkan tangannya untuk ku kucup, aku mengucup tangannya, terasa sejuk telapak tanganya. Dahi ku dicium , aku damai dalam kucupannya. Tanpa aku duga , aku dirangkul erat kedalam dakapan suami ku, aku kaget seketika, namun aku membalas pelukkan itu.
“sayang.. dengar apa yang abang nak sampaikan ya.. dengar sahaja, tidak perlu ditanya …boleh”, kata amar. Aku hanya mengangguk walaupun hati ku berdebar-debar tanpa sebab.
“abang sayang kan sayang sangat, tidak pernah hati abang terguris walaupun sebesar zarah ketika bersama sayang, abang teramat bahagia, abang tidak pernah berhenti mengucap syukur kehadrat Ilahi diatas pemberian sayang kepada abang.. abang tidak pernah merasa rugi dan menyesal memperisterikan sayang..” suami ku bertutur dengan lemah lembut, dihujung suaranya kedengaran kegetaran . aku hanya mampu mendengar, air mata bergelinangan. Aku takut untuk berfikirkan sesuatu yang aku takutkan, iaitu kehilangannya.

Amar menyambung kembali bicaranya, yang terhenti seketika mungkin untuk mengambil kekuatan.
“abang mohon maaf pada sayang, jika pernah abang lukakan dan menguriskan hati sayang” pohon suami ku. Aku hanya mampu mengelengkan kepala, memberi isyarat yang dia tidak pernah bersalah pada ku.
“abang teramat sayang pada sayang… abang cintakan sayang… abang harap sayang akan menjadi bidadari abang di syurga nanti..”

Aku menanggis teresak-esak.. air mata ku tidak dapat ku bendung lagi. Aku mengelap air mataku dengan kain telekung. Aku menanti seterusnya kata-kata suami ku.aku memeluk erat tubuh amar , seminit, lima minit, suami ku tidak berbicara, aku melepaskan pelukkan aku renung wajahnya. Kelihatan air mata dipipi suami ku, matanya tertutup rapat.airmata kelihatan di celah matanya. Aku terasa damai, aku kembali memeluk tubuh sasa amar ku yang tercinta. 

Namun, aku tersentak apabila dengupan jantungnya yang selama ini memberikan aku keselesaan tidak lagi kedengaran dengupanya. Aku menekup telinga ku kedada amar. Tidak kedengaran, tangan ku mulai bergetar, jantungku berdegup kencang, aku menolak tubuhnya perlahan-lahan.

“abang…. Ab….bang….”aku memanggil suami ku dengan ketakutan. Suara ku bergetaran, air mata ku makin laju mengalir. Yang ku lihat bibirnya tersenyum, namun matanya tertutup rapi. Aku mula tidak keruan. Aku mengoncang tubuh suami ku.
“abang… ab…bang aaaa..abang bangun abang… abang..abang jangan buat macam ni ..jangan tinggal Syasya macam ni.. abanggggggggggggg…”aku telah sedar , amar telah meninggalkan aku. Amar pergi dalam pelukkan ku.

Suami ku pergi meninggalkan aku dengan kebahagian , yang pasti aku ingin kecapi kebahagian itu bersamanya lagi. Aku ditinggalkan bukan sahaja harta miliknya namun berserta harta yang tidak ternilai, cahaya mata aku dan dia. Ku berikan nama Muhammad Amar Syafiq bin Ahmad Amar. Kerana kasih ku pada mu amar, aku berikan segala kasih sayang ku membesarkan Amar Syafiq seperti mu. Aku di tinggalkan dengan sepucuk surat…

Sayang abang syasya….
Abang menyanyangi mu kerana keihlasan mu menyintai diri abang seadanya, kerna cinta mu pada yang Maha Esa,dan kerna cinta mu pada Islam dan cinta mu kepada kedua orang tua mu…..

Sayang abang syasya, 
Selama kita berumah tangga, melayari kasih…. Tidak pernah sedetik saat yang kita lalui abang terguris hati, sayang memanjai diri abang… mengikut segala kehendak abang.. membuat setiap saat abang terasa bahagia..

Sayang abang syasya,
Maafkan abang , jika selama kita hidup bersama, pernah abang melukai hati kecil mu, membuat diri mu terasing, membuat sayang kecewa..dengan nama Allah.. abang tidak sengaja…. Dan juga maafkan abang, kerna tidak dapat membahagiakan sayang sehingga akhir hayat sayang…kerana mungkin abang yang pergi dahulu. 

Sayang abang syasya..
Jika telah dirimu ada penganti. Pergilah bersamanya…. Untuk sayang terus menjalani kehidupan di muka bumi, namun apa yang abang harapkan, sayang menjadi bidadari abang disyurga nanti…terima kasih kerana menyintai abang..
Maafkan abang..

Tulus dan cinta dari suami mu…
Ahmad Amar

“abang… sayang maafkan abang.. abang tunggu sayang disyurga..terima kasih atas cinta abang”aku akan sentiasa mencintai mu amar hingga akhir hayat ku. 

NURKILAN 
~MAYA CINTA~ 26 mac 2006

Islam Agama Ku - Sunnah Rasul Memakai Cincin

Sekarang ni ramai yang pakai cincin....tapi ikut suka dia je.. 
sunnah nabi jarang nak ikut .. 
untuk pengetahuan Kak Cha n Teman2 sekalian... marilah kita baca.. fahami.. dan amalkan.. demi kebaikan kita bersama.. ok??? eja dan baca...  

Mengikut apa yang di katakan menyimpan sebatang jari kuku yang panjang , seperti dosanya memelihara sekadangan BAbi... !!! OPsssss.. Maaf terkasar pula.. KHinzir... sopan sikit kan, jadi jika kesemua kuku kita, kita simpan panjang.. Allah.. seumpama dosa memelihara 10 kandang khinzir...errr tak nak la...so sekarang Kak Cha Sedang Beroperasi memotong KUKU.. jom sesama.. nak JOIN????

Kebenarannya :-

Jangan ada niat simpan kuku panjang , walaupun hanya 1 mm atau pun hanya jari kelingking. Bagi orang Islam adalah tidak sesuai berkuku panjang atas apa alasan sekalipun kerana ia tidak membayangkan kesucian dan ia juga bukan budaya kita apatah lagi menggunakan tangan untuk beristinjak. 

Orang Melayu yang berkuku panjang biasanya mempunyai anak yang bodoh atau pun degil dan suka melepak sebab diberi makan bahan kotor yang berada di kuku jari emaknya semasa menyediakan makanan seperti memerah santan kelapa, buat cokodok pisang, uli tepong, dll. Apa ilmu pun yang di ajar pun tak akan boleh diterima masuk ke dalam kepala. 

Percayalah. 

Untuk yang bujang beringat lah. Kalau hendak cari pasangan dan mahu anak yang pandai dan mendengar kata pilihlah wanita atau lelaki yang sentiasa berkuku pendek. Insya-Allah. 

Additional info 

Kuku panjang mempunyai sejenis kuman seperti yang terdapat dalam najis manusia, iaitu E-Coli. Kuman tersebut tidak akan hilang walaupun kita mencuci tangan dengan sabun. Oleh itu, sentiasalah berkuku pendek untuk kesihatan dan kebersihan diri sendiri. Ini tak termasuk korek taik hidung, telinga dan sewaktu dengannya.. 

Nasihat Nabi Muhammad Saw. kepada Saidina Ali rhu. sesudah bernikah dengan Siti Fatimah iaitu anakanda kesayangan , Nabi Muhammad Saw. berpesan kepada Saidina Ali iaitu kalau memakai cincin pakailah di jari 

1] jari manis 2] jari kelingking (anak jari) 


dan jangan memakai pada jari 1] jari tengah 2] jari telunjuk 

Nabi Muhammad saw. melarang kerana memakai cincin pada jari telunjuk dan jari tengah adalah meniru cara berhias kaum yang dilaknat oleh Allah iaitu kaum yang derhaka di zaman Nabi Lut a.s. 

Perhatian 

Cara memakai cincin adalah termasuk lelaki atau pun perempuan. 


sebab tu bila si pengantin yang ingin menyarung cincin..
 disarungnya pada jari manis... kan manis gitu
p/s: saudara dan saudari, sila nasihatkan kawan-kawan dan jugasaudara- mara ataupun anak-anak tentang kaedah yang betul untuk berhias di dalam syariat Islam, kalau tidak sia-sia saja kita mendapat laknat dari Allah Swt. Nabi saw. memakai cincin dan kalau kita memakai cincin dengan niat mengikut sunnah Nabi saw. senang je kita dapat pahala. 


ade sesapa nak banding ngn cincin Kak Cha??? hehehehhe besar gitu .
merelip lagi.. uiksss Astaghfirulahalazim...


DAH ABIS BACA TU SHARE LAH PD KEKAWAN YG MUNGKIN ADA YANG BELUM TAHU PUN DAPAT PAHALA G

Saturday, 28 August 2010

Kenapa Allah pertemukan kita dengan orang yang salah???

Memang sakit bila cinta yg kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih,apatah lagi kita dibuang begitu saja... tapi,itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang.

1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.

2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.

3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.

4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.

5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...

6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.

8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.

Wahai sahabat yg kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.

Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..

PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA..

From Sebutir Mutiara Seindah Wanita.....

celoteh kak cha - walaupun Pose.. badan still mcm dulu. (-_-)

Assalamualaikum...

Hai Kekawan.. macam mana puasa??? ok ke KO???? ekekekek... Kak cha?? ala jangan lah tanya,semestinya tak cukup.. i kan kaum hawa.. hehehe n masih muDa uuuuuuu....

masa mula2 nak pOse.. niat utama?? memang la niat nak puasa dibulan ramadhan wajib diatas aku kerana Allah Taala... tapi niat sampingan tu ade.. Kak cha nya niat sampingan itu ialah..heheh (gelak tersipu ) malu le nak ckp, ekekek.. nak kurus ( slow sikit suara )shhhhhhhhhhhhhh..... hahahaha..tapi itu lah kenyataannya.. setiap kali datang puasa ni.. niat sampingan tak pernah dilupakan..

tapi entah ape salah, dimana kesilapan, formula ape diguna enth.. niat tu tak pernah tercapai.. bengkek jer...  nak kata berbuka ikut nafsu, tak gak.. nasi sebungkus, air, kekadang ada kuih.. tp itulah kenyataanya... tetap tak kurus.... terpaksa la terima kenyataan yang nanti raya.. kene sindir lagi ngn adik beradik , yang biasa statement dorg "ko ni bile nak kurus ....", "makin raya, makin gemuk " ade ke patut??? ish ish ish... tapi jwpan selalu di beri :- " itu menandakan aku bahagia ..."hahaha ayat cover hati yg membara...

oh badan ku yang comel .. bila la ko nak kurang kan lemak2 tepu ni... degil tol.. nak otan ke???/  ataupun aku mmg tak leh kurus?? oh tidakkkkkkkkkkkkkkkkkk...... tapi percaya lah.. aku akan kurus juga.. satu masa.. sebelum aku naik pelamin hahahahahaha.. wait n c everybody hahahahaha


huhuhuh.. kene start diet... seksa cam ni jer


usaha2 untuk kurus.. ekekekekekek
biar kurus dari skrg... hehehehehehe
biar berubah macam ni....
jangan berubah mcm ni .... heheheheeheh macam tulang jer..

P/S :- kepada meraka yang sednag berjalan di kedai ni.. sila2 la tinggalkan komen .. untuk menambahbaik kedai ni.. didahulukan dengan terima kasih

Sila Beri Perhatian!!! : Helah Menculik kanak2

Citer Ni terjadi di Carrefour JB :-

Jika anda tiada anak kecil pun, tolong sebarkan maklumat ini kepada sesiapa sahaja... Kita tidak tahu entah siapa yang dapat diselamatkan dengan menghantar e-mel ini. Tolong beri sedikit masa dan hantar kepada kawan yang ada anak-anak dan cucu-cucu... Terima Kasih.Even if you do not have little kids, pass this one on to everyone you can think of. You never know who you might save by sending this e-mail! Please, take the time and forward this to any friend who has children & grandchildren! Thanks!

Kita mahu berkongsi apa yang berlaku hari ini semasa berbelanja di Carrefour JB. Seorang ibu sedang membongkok untuk membelek-belek daging, dan apabila berpusing mendapati anak perempuannya berusia 4 tahun telah hilang. Saya berdiri betul-betul bersebelahan dengan si ibu, sementara si ibu tadi terus memanggil-manggil anak perempuannya tapi hampa.Wanted to share something that happened today while shopping at Carrefour. A mother was leaning over looking for meat and turned around to find her 4 years old daughter was missing. I was standing there right beside her, and she was calling her daughter with no luck.

Saya meminta seorang pekerja lelaki Carrefour untuk umumkan kehilangan tersebut melalui sistem pembesar suara. Beliau terus melakukannya apabila diminta berbuat demikian, dan kemudian terus meninggalkan saya untuk membuat panggilan telefon. Panggilan itu untuk memaklumkan supaya semua pintu dan pagar dikunci menggunakan kata kod atau seumpamanya. Jadi mereka telah mengunci semua pintu dengan serta-merta.I asked a man who worked at Carrefour to announce it over the loud-speaker. He did, and left me, he immediately walked right past me when I asked and went to a pole where there was a phone. He made an announcement for all the doors and gates to be locked, a code something. So they locked all the doors at once.

Hanya 3 minit diperlukan untuk melakukannya selepas diminta.. Mereka menjumpai kanak-kanak perempuan itu 5 minit kemudian di dalam bilik air dalam keadaan masih khayal. Kepala budak perempuan itu sudah separuh dicukur, dan hanya berpakaian dalam. Ada sebuah beg mengandungi baju, pisau cukur, dan rambut palsu terletak di lantai bersebelahannya untuk menukar wajahnya.This took all of 3 minutes after I asked the guy to do this. They found the little girl 5 minutes later in a bathroom stall drugged. Her head was half shaved, and she was dressed in her underwear with a bag of clothes, a razor, and wig sitting on the floor beside her, to make her look different ..

Siapa pun yang melakukannya - iaitu mengambil lalu membawa budak perempuan ini ke dalam bilik air, cukur rambut dan tukar pakaiannya - melakukannya kurang daripada 10 minit. Ini bikin saya menggigil tak sudah-sudah. Tolong perhatikan anak-anak anda apabila berada di tempat luas di mana adalah senang untuk kita terpisah dengan mereka seperti di gedung beli-belah. Hanya beberapa minit diperlukan untuk melakukan semuanya. 5 minit lagi maka anak perempuan itu tentu sudah berjaya dibawa keluar.Whoever this person was, took the little girl, brought her into thebathroom, shaved half her head, and undressed her in a matter of less than 10 minutes. This makes me shake to no end. Please keep a close eye on your kids when in big places where it's easy for you to get separated like Shopping Malls. It only took a few minutes to do all of that. Another 5 minutes and she would have been out the door.

Saya masih amat terkejut ada manusia yang sanggup melakukannya, apa lagi dalam masa hanya beberapa minit. Masa anak-anak kecil boleh berlari tanpa hirau telah berlalu. Budak perempuan itu kini selamat. Syukur ke hadrat Allah SWT, dan tahniah kepada pekerja Carrefour yang bertindak pantas.I am still in shock that some sick person could do this, let alone in a matter of minutes. The days are over when our little ones could run rampant all over the place and nothing worse would happen then them annoying people. The little girl is fine. Thank God for fast workers who didn't take any chances .
from :-  Saudara Wan mohd Asri Bin wan Ibrahim


::.. ~~> biar anak kita hilang tido Di almari atau gobok...... jangan hilang dibawa lari.. kekekekeke 


P/S :- kepada meraka yg sedang Berjalan Di Kedai ni.. sile lah Beri Komen2 tuk penambahbaikkan.. dahulukan ngn Terima kasih

Saje2 Edit

Dua teady bear ni Kak Cha punyer... Bile rase ade mOOd nak clik.. Kak cha Setting elok2.. pastu ambik Ler PIc due Patung ni.. Pas tu edit.. Oelh kerana Tidak ade basic yg betul untuk mengedit.. so kakCha edit sendiri jer...asalkan nampak cantik dimata kak Cha.. OK la tu.. hahahahah... 


P/S Penaja :- Kepada Mereka Yg sedang berjalan Di Blog Ni.. Komen2 ler.. Dahulukan Ngn Terima Kasih (*_^)

Tuesday, 24 August 2010

Islam Agama Ku - Kebesaran dan Keindahan Cipta MAha ESA

  SubahanAllah... Allah Maha Pencipta ... MAha Agung.... 

sedar atau tidak kita akan keindahan ciptaan Allah s.w.t????
bertapa Indah, sempurna, dan Uniknya ciptaanNya yang tak terjangkau dek fikiran dan bayangan manusia..
Nikmat yang diberi kepada hambaNya dimuka bumi ini, tiada tolok bandingNya.. namun pernah kah kita bersyukur????


setiap nafas yang kita hembus.. setiap oksigen yang kita sedut... setiap denyut nadi kita.. setiap detik perasaan...
semuanya kerna nikmatNya  yang diberikan tidak kira sesiapa.. kerana Allah maha Pengasih.....


alam semesta... yang indah..
tidak terjangkau fikiran akan ciptanya... 
Subahanallah.... Sunguh indah ciptaan Mu Ya Ilahi...


ais di kutub utara.. terbentuk dengan indah... 
tidak terjangkau kejadiaannya..
subahanallah... Engkau Maha Pencipta...


Rama-rama biru berterbangan...
cantik sungguh  ciptaanMu...
Subahanallah... Engkau Mencipta ciptaan sungguh Indah...


dua haiwan yang berbeza rupa..
namun diciptakan kasih sayang antara haiwan...
subahanallah.. Kau Maha Pengasih


Oh indahnya didasar lautan Mu..
tidak tercapai fikiran akan Ciptaan Mu..
Subahanallah.. Engkau Maha Agung...

PernahKah kita mensyukuri Nikmat yang telah diberi????
marilah kita fikir-fikirkan.....

Sunday, 22 August 2010

celoteh kak cha - hati panas N terluka

Salam.. 


Korang ape khabar??? baik??? alhamdulillah.. semoga kita sama sama dirahmatiNya...


Kak Cha nak wat pengakuan berani mati ni..bengang yang teramat ngn member Kak Cha ni... bila time dia sesorang tak de kwn Dlm satu laman sosial, Kak Cha layan dia.. sampaikan Kak Cha tak bls msg2 kwn Kak cha yang samPai beratus tu.. demi Persahabatan ngn dia..


bile satu masa, ramai kwn2 dia n merangkap Kwn kaK Cha jugak join sama dlm laman tu.. tup tup.. bila Kak Cha msg dia.. tanya khabar.. stu pun tak Bls.. perhh.. baikNye kwn.. dah ade kwn baru.. kawan lama dilupa, baik sungguh moral ditunjukkan..


well, sampai bile blh wat cam tu.. tak pe.. kak cha sedar sapa Kak Cha.. so bermula saat ni.. kak cha tak nak ambil tahu langsung dah pasal dia.. kalu dia tanyA khabar.. kak Cha akan bls.. tp tuk Kak Cha tanya.. tak mungkin.. terluka dah sgt ni.. dah berdarah... pakai plaster pun tak mau dah...




hati ku terluka....
baik kwn ngan kucing n itik lagi bagus....
jahat ke Kak Cha??/?? tlg kekawan.. Kak Cha tak tahu mana yang Patut Kak Cha buat.... (!_!)
Pesanan Penaja :- Tak MOh ..tak mOh luPa kwAn Ok....

Backstreet Boys - Unbreakable Tour London HQ: Part 4 of 9 (More Than Tha...

Backstreet Boys- Unbreakable Tour London HQ: Part 3 of 9 (I Want It That...

celoteh kak cha - I love BSB dulu-dulu

SaLam Ukhwah seMua....

apE khabar seme???? kak cha macam biasa ok ..n terlebih Ok.. hidup ini penuh berliku.. aPepun kite ttp kene hadapi dengan tenang.. betul tak????hadapi dengan jiwa yg agak selesa.. ekekekek... so pagi ni.. tak moh masam2.. acu senyum sikit mcm ni ~~> (*_^).. comel kan??, ekekekek.

hari ni kak cha nak cerita ttg Zaman Pra remaja kak cha.. ala nak story mory jer... time zaman 90an ni.. kaK cha gle ..mmG giler la ngn Satu kumpulan Budak JaLan Belakang.. (Backstreet Boy) alahai.. dlu seharian tgk videO Cd dorg sanggUp beb... antara Lagu nyer  :- I Want it that way, Show me the meaning, Everybody, drowning, As long as u Love me.. oh byk lagi lagi dan lagi...  Ahli KumpUlan dulu terdiri dari 5 Jejaka Handsome...
yg plG kak Cha minat sape lagi kalu bukan Nick carter tu.. ayorkkkk blh menjerit dlu bila tgk dia.. tu zaman Ilmu tak penuh didaLam daDa la..(*v*).. well ade Brian, Howen, AJ n also kelVin.., tp skrg dorg dah berempat.. Kelvin telah Menarik diri dari group ni. atas sebab2 yang tak diketahui.. ekeke.. biasalah kalau group ni mesti ade nyer yg masuk kuar.. like westlife gak..

Kak cha Baru je menamatkan tontonan persembahan konsert dorg yg terbaru ni LONDON kat YOUTUBe  :- Unbreakable Tour to  LOndon.... fuhhh punya la Ramai manusia manusia didalam stadium tu... menjerit menjerit.. terpekik terlolong... tp kalau Kak Cha ade kat situ.. mesti cam tu gak...ekekekek... 

best best sgt tgk persembahan dorang.. lepas rindu kak cha.. ermm.. nak tgk lagi la.. ekekeke.. kat sini Kak Cha letak sekali ngn Pic2 dorg... N video org sekali OK... tuk melepaskan rindu bgi peminat BSB..yg tak minat diam2 Udah.. wsalam... CAu CIn Cau...
BSB ber5
sebelum berpisah
skrg ber4
but.. still Love BSB
peSana Penaja :- POSE... JGn PonteNG tau!!

Backstreet Boys - It's True

Saturday, 21 August 2010

celoteh kak cha - Duit melayang time pose

AssalamUaLaikum....

ehemmm.. sopan gitu i... Korg PoSe tak HAri ni?? KelMarin?? Dua Hari semalaM?? hahhhahah.. Puasa penuh Kak n adik.. yer..... Tak Moh tak Moh Pont3ng.. hhuhu.. selama berpuasa ni.. aduh byk kot Kak cha hbs kan duit.. u allZ bygKan.. sekali kak cha g BAzAar..melayanG terBang rm10... oh.. Kalu 30 hari cam ni??? Uishhhh... bahaya...

 nafsu.. huhh Nafsu makan yg tinggi?? tak le.. kaK cha beli nasI kerabu jer.. itu pun dah rm6 , + air rm2 + kih rm2 = ???? ape lagi.. Melayang ar..MOney Money... apeLah ,, akaK-akak, pakcik2 yang menjual Juadah berbuka dibazaar tu... Jual la murah2 sikit.. buat amal jariah ke... sedekah ke.. tak nak sedeKah kat semua org , sedekah la kat kak cha  ker.. huhuhhu..  ade ke nasi kerabu seciput + ayam goreng +lada Solok = rm6.. kalau la kat kelantan ni...... dua bungkus lagi Kak cHa blh beLI.... 

hahahha.. rIndu Beb Nak balik.... baliK umah maK .. tgK mak... kekekekke... tertiba je terdendang musik dlm otak Kak cha.. lagu raya... dendang perantau... Oh sedih..... sedih teramat... nak balik.. balik...  (!_^)

Nak tahu???? - Fakta Haiwan

Tahu tak korg?????



1) Tahukah anda, semut tidak pernah tidur dan ia akan bersenam merenggangkan badannya setiap pagi.

2) Jerung boleh hidup sehingga 100 tahun.

3) Apabila seekor badak air dewasa mengangakan mulut, keluasan bukaannya cukup untuk membolehkan seorang budak setinggi 1.25m berdiri di dalamnya.

4) Gajah hanya tidur 2 jam sehari, tetapi Gorila dan Kucing 14 jam!

5) Lintah bulan mempunyai 4 hidung!

6) Burung Penguin boleh berenang sepantas 24 KM sejam.

7) Tiada seekor pun Singa dan Labah-labah mempunyai bulu dan bentuk yang serupa.

8) Ikan paus boleh berenang selama 3 bulan tanpa makan.

9) Tiram boleh bertukar jantina.

10) Lebah boleh hidup sekitar 40 hari sahaja kecuali pada musim sejuk ia boleh hidup selama 3-6 bulan.

11) Kuda Belang mempunyai kombinasi warna yang sangat menarik iaitu hitam dan putih, Tetapi warna asasnya adalah PUTIH.

12) Unta mempunyai 3 lapisan kelopak mata, ini dapat melindungi matanya dikawasan padang pasir.

13) Seekor Cacing mempunyai 8 jantung.

14) Lembu adalah haiwan yang buta warna.

15) Telur burung unta adalah telur paling besar di dunia. Berukuran 6-8 inci setiap 1, kalau di rebus akan mengambil masa 40 minit untuk masak.

16) Kalau kita sembur racun ke arah semut, serangga itu mesti akan tumbang ke sebelah kiri.

17) Hamster hanya mengelipkan sebelah mata sahaja pada setiap masa.

18) Rama-rama tidak mempunyai perut.

19) Landak akan terapung kalau dicampak ke dalam air.

20) Semasa dilahirkan, anak Beruang panda adalah lebih kecil daripada seekor tikus. Beratnya cuma 113 gram sahaja!

21) Nyamuk betina boleh hidup sehingga 100 hari manakala nyamuk jantan hanya 10-20 hari sahaja.

22) Walaupun tenaga seekor buaya semasa menutup mulutnya begitu kuat sehingga boleh mematahkan tulang- temulang kita, tetapi otot yang bertindak untuk membuka mulut haiwan tersebut terlalu lemah sehingga kita boleh memegang mulut Reptilia itu dan menghalangnya daripada terbuka dengan hanya menggunakan sebelah tangan sahaja.

23) Ular tidak boleh mengelipkan mata, Reptilia itu juga tidak akan mematuk ketika berada di dalam air kerana boleh menyebabkannya lemas.

24) Tenggiling adalah binatang yang malas. Haiwan ini menggunakan 80% hayatnya semata-mata untuk tidur!

25) Badak boleh mengangkat 850 kali beratnya sendiri sedangkan manusia hendak mengangkat beban yang 2 kali ganda beratnya pun macam hendak terkeluar isi perut.

26) Seekor landak dewasa mempunyai 30,000 batang duri pada badannya dan ia diganti setiap tahun.

27) Seekor penyu boleh hidup sehingga 100 tahun

28) Belalai gajah tidak bertulang, tetapi mengandungi 40,000 otot!

29) Rama-rama merasa makanannnya dengan menggunakan kaki terlebih dahulu.

30) Arnab betina boleh mengawal lebihan populasinya dengan menyerap embrionya ke dalam tubuh.

31) Buaya pula tidak boleh mengundur.

32) Harimau Kumbang boleh berlari sepantas 110 KM sejam.

33) Kupu-kupu boleh mengesan bau yang berada 11 KM jauh darinya.

34) Tikus Mondok boleh menggali lubang sedalam 91 m dalam tempoh 1 malam sahaja. Kalau 5 malam, berapa m? 10 mlm? 20 malam? Berapa pulak?

Jawapannya senang saja.... Ambil kalkulator, kiralah sendiri..
 

Nak tahu???? - Wujud Tp Tak tahu kewujudannya

::..~~~> To U aLLz.. haIwan Ni wuJud namun kita jaranG dapat lihat dan mungkin tidak pernah lihat......
melalui rakan kAk cha...  spesis tau nama haiwan ni belum di kenal pasti.. kalu korg raSe berkenan dan 
terIngin nak letak nama Haiwan ni.. hahhhh di persilakan.. sebab tu bukan Haiwan kak cha... ekekeke.

KorG rase Ni spesis ape????



ni Mungkin ade kene mengena ngan spesis haIwan kesayanGan  Kak cha ;-Kucing (*_@)




kak Cha suke frogy.. tp tak suker Katak.. eiiii.. rase ade cam katak tak haiwan ni????



Le.. ingatkan bunga... hehehehehehe




haiwan Ni demam Kot.. kene Pakai stokin hitam lagi...


sekali tgk cam...... B&%$



TomelNyer.. nak Pinjam penyepit Kuku ke?? pjgnye kuku die




besar betul telinga dia... 




Bibirnyer seksi..... hukhukhuk

                     

mak aiiii besar benor matanya.... ekekekkk