.....

Friday, 16 December 2011

KemBAli..

siyEs lama tak tap tap tap..
seJAk membuzykan diri dengan Final Year Project..
pstu final Exam lak.. pastu pegi Ukm wat LAb tEst..
ase ecah Lom melawat g bLog kakcHa ni..

dah bersarang.. hahhhahah
indu lak nak taip menaip.. tapi   :(
cedihla.. kte dah ketandusan idea nak kongsi..
dlu suke karang2 skang ase cam mls n tak Dop idea...
Can not Go kih kih kih...

tak pe bak kata org2
slow-slow.. sapa la jugok tempat tuju dih?? ahaksss
okeyla.. skang kakcha ade Hobby baru..
hoBi nak menjahit... kalu dlu suke jahit manik 
skang nak jahit kain felt lak.. i likesss uolllssss..
kalerpullllllll ..oh..can not run away.. ahakssss

by the way.. skang masa tuk membelai mata.. so..
Selamat MAlam... sayonara ..
Assalamualaikum.. klik (Turn Off lampu)
Krokhhhhh kronkhhhhh

Sunday, 30 October 2011

KEhilanGAn seorang Teman (Entry KHAS : SAIFUL Azlan @ abe sepu)

Assalamualaikum... wtb

Hari ni, mendung di kaki langkit, tidak pula dirembesnya hujan, namun hati ku ini sayu sahaja. mungkin badai yang menimpa. walaupun persahabatan aku dengan seorang sahabat hanya seketika, dan lebih mengenali di dunia maya semata, namun permergian dia Mengadap yang Esa, Membuatkan ku terasa walaupun sikit semata.

Saudara Saiful Azlan, seorang abang , rakan yang tidak pernah ku lihat menanggis, hidupnya penuh kecerian , kepala gila gila yang membuat orang ketawa, teletahnya yg mencuit jiwa. Walaupun hanya lebih ku kenal di alam maya, bertemu mata 2 3 kali sahaja, dia tetap tersemat di jiwa. kata nasihatnya masih berguna, gurau sendanya masih bersisa.....

Ya Allah, telah dia Engkau jemput kembali, semoga dia di kalangan yang Engkau pilih. Aku maafkan segala kesalahan dia menguris, kerna dia seorang kawan yang baik hati. Rindu tidak terhenti di sini seperti pohonya di status Fb untuk terakhir kali.... 


‎~bingkisan indah pagi mendung~ ~"jadilah seorang yg hadirnya dinanti dan perginya dirindui, kerana mencari seseorang yg setia dan jujur, ibarat mencari sebutir permata disebalik timbunan kaca"...Keikhlasan tidak mungkin dapat diukur, tapi pasti dapat diuji~


Semoga Allah mencucuri rahmat kepada Saudara Saiful Azlan 

Al-Fatihah  (-__-)

Saturday, 20 August 2011

Kisah Sedekah seorang gadis


cerita ini tidak direka atau pun mitos.. cerita ini sahih hendaknya.. kisah ini berlaku pada seorang gadis, orangnya bukanla sesenang teman-temannya yg lain.. sebagai seorang penuntut, wang saku yang diperolehi itu digunakan untuk keperluan diri. namun kos hidup sebagai penuntut dan juga sebagai perantau ini,apatah lagi di bandar metropolitan, membuatkan kewangannya sentiasa tidak cukup..


kadang kala membuatkan dirinya terpaksa mengikat perut, menahan lapar.. ibarat puasa walaupun bukan pada bulan puasa..  

namun, pada satu hari, sedang berjalan2, gadis itu melihat seorang ibu tua, bersama anaknya yg kurus,  mengemis di tepi jalan, dilihat beg dompetnya, wangnya cukup utk makan,dan tambang pulang. namun simpati melebihi segalanya. gadis itu mengeluarkan satu keping kertas berdot.. hanya itu termampu.. di letakkan di telapak tangan ibu itu..
gadis itu pun berlalu pulang.

tangisan air mata
setelah berapa lama berlalu, gadis itu ketemu lagi dengan pengemis yang lain, dan masih melakukan perkara yang sama. gadis itu singgah di KFC, untuk mengisi perut, sedang gadis itu menjamah makanan,fikirannya tiba-tiba melayang akan satu petikan yg pernah dia terbaca,petikan itu berbunyi  " setiap sedekah itu, Allah memperlipatgandakan ganjarannya", gadis itu tersentak dan lalu mengalir air mata di pipi gebunya, airmata kesyukuran. diatas rezeki limpahan Allah kepadanya..

gadis itu telah sedar bahawa Allah S.W.T telah membayar segala janjiNya tanpa disedari.. gadis itu sedar, walaupun sesusah mana dia, namun dia masih mampu makan, dan masih mampu menikmati  hidangan, tidak seperti dulu, dia terpaksa mengikat perut. walaupun ganjaran itu tidak seperti wang, namun ganjaran itu membuatkan gadis tersebut masih sehat dan mampu menjalani kehidupan sehingga hari ini..

:- bersedekahlah, kerana sedekah itu melapangkan hari kalian kelak... =)

bukan utk diriakkan namun sekadar perkongsian  (^_^)\/

Tuesday, 16 August 2011

kisah diari seorang cik comel ( pasal masak punya pasal)

hari ni cik cOmel merajuk lagi


merajuk ngn cik temok..
cik temok jahat.. waaaaaaaaaaaa
suka nyakat cik comel..

cik temok suka makan..
tp cik comel tak reti masak.
cik comel mmg tak reti masak..
(tak de la sampai jakun kat dapur)
nak nangis jer rasa..
bila cik temok ckp pasal masak..

mula2 cik comel agak terkilan..
ye la.. cik temok sindir cik comel..
ye la kan cik comel tak pandai masak..
entah la hati cik comel tersentuh lak malam ni..
kenyataan mmg cik comel ni
Sensitif lor...
so??? ada aku kesah??

tapi cik temok kesah..
kesian cik temok, 
cik comel dah mula merajuk..
terasa la konon nye...

tapi bile pk2 lak..
cik comel kene belajar gak msk skrg..
ye la sebab cik temok la
cik comel kan SYG cik temok..
cik temok byk dh berkorban tuk cik comel..
ermmmmmmmmmmmm
thanks cik temok..

walaupun cik temok wat mcm2 tuk cik comel..
tak de satu pun minta blsan
( wat masa skrg la )
tapi cik comel selalu je merungutkan, cik temok???
maaf cik temok..
cik comel sayang cik temok..
tapi cik comel sensitif  =)

lepas kejadian tadi..
cik temok terus minta maaf kalau cik temok 
telah meguriskan hati cik comel..
sedihnye....  (-_-)
cik comel biasa la..
mana makan pujuk
"cik comel lebih makan pujuk sndri"

skang dh okey..
cik temok jgn isau yer..
cik comel tak marah...
cik cOmel dh maafkan cik temok
mmg betul pun.. cik comel kne belajar masak..
tp perlahan-lahan la ye cik temok..
t sampai la Onde-onde cik temok  =)

cik Temok tahu???

walau kekadang cinta kita cam ombak.. selalu menghempas pantai..

dan kekadang tenang.. tenang mendamaikan....
ROMANTIK gitu ekekekek



walaupun kekadang dan terkadang..
walaupun sekali sekali..
walaupun jarang dan jejarang...
apapun..
cinta kita itu INDAH
seindah pantai tikala terbenam mata hari
kan kan cik TEMok????
ASHiteRu  =)



Love cik comel kat cik teMok manyak ni tau   
sebanyak sel2 darah merah di dalam tubuh cik TEmok 
 ( ^_^) \/


 mOod : dah OKey ...

salah ke???

Aku mmg tak pANdai masak...
ulangan :- aku tak pandai MASAk!!!

itulah kenyataannya..
even aku duk umah sewa..
aku still tak pandai masak..
may be sebab aku tak suka masak kot..

entahlah.. nak kata tak suka duk dapur..
aku masuk je dapur..
basuh pinggan.. masak air..
masak meggi.. goreng telur..
buat kek.. buat dadih.. goreng keropok..
goreng ayam.. ikan...goreng sayur
cuma aku tak reti masak gulai2...
ya itu kenyataannyaaaaaa
dan begitu besarkah dosa org tak pandai masak ni??
mcm di pandang serong jerk...

siyes aku tak berminat..
aku lebih minat buat kek ke.. dadih... 
oh dan bersalahkah aku??? kerana minat ku berbeza..
PEREMPUAN WAJIB TAHU MASAK!!!
ermmm.. salah perkataan wajib itu..
kan bgus diganti dgn "sepatutnya"
it mean tak de la berdosa tak pandai masak..

apa yg duk susah sangat..
aku belum kawin pun.. 
nanti dah nak kawin.. aku sendiri akn belajar..
tak perlu paksa..
takkan aku nak suh laki aku makan air tangan orang lain..
iye idok???

but biarlah ianya sdr berlaku..
aku tak suka di paksa..
ada gak orang kawin.. isteri tak de la hebat mana pun masak..
bahagia je..
sebab dia terima seadanya isteri dia..
kakak aku  dlu pun tak de la pandai masak..
dah kawin pandai je masak..

semua itu akan dtg dgn sdr..
yg ptg tahu tanggungjawab..
seperti ko nak jaga anak..
sblum ni ko tak pernah lak jaga anak..
tp bila satu saat ko dpt anak..
ko akan pandai secara sendirinya.. kan???
so?? jgn lah susah2..

aku tahu saat aku akan belajar masak tu akn tiba..
tapi jgn la push aku...   
so akalu teringin nak rasa aku masak gulai2 ni..
tunggu aku kawin la..
aku dh cop Buku RESIPI mak aku yg bertimbun tu..
Ye??? jgn Lupa dtg tau .. t aku jemput-jemput
OKEY???
aku sangt suka Gulai Tempoyak my MOM


suka juga daging masak Kerutuk  =) lindu nak makan.. wink wink
MoOd : siyes sedIh  (-______-)

Sunday, 14 August 2011

kisah diari seorang cik comel =) ( BB or IpHOne??)

cik Comel nak Merajuk  (@______@)
nak merajuk ngan cik temok..  
ciK temOk kata antara BB ngan Iphone.
cik temok Nak BB..

cik cOmel kata tak suka..
Iphone la cik Temok...

mesti cik Temok nak bbM ngn orang lain kan???
oh cik temok nak ade skandal erk???
KENAPA?????
mesti la sebab cik cemOl jeles... 
cik coMel pakai Sony ericsson jerk.. w809i..  
(-_____-) mana Leh bBm..

hahhhhhhhhhhh t kalau cik Temok pakai Bb..
mesti dia nak bbM kan kan kan..
pastu nak bbm ngn Sape??
yg Pasti bukan ngn cik Comel kan??? waaaaaaaaaaaaaaaaaa
tak suka tak suka ...

cik Comel benci Bb...
IpHone la cik Temok...
nak nangis....

bukan tu jer.. t Kalau BeLi bb..
jari cik temok kan besar2...
button Bb kecik la cik teMok...
Beli Iphone la..

Iphone blh main game Angry bird..
ye ye ye cik teMok...

kalau cik temOk belI bb..
cik Comel t cpt cemburu.. hah cam ne??/
cik temOk gak yg susah kan kan kan....

Iphone ye cik temok?????  :)



 katakan TAK NAK PADA BB  =)


Friday, 12 August 2011

kisah diari seorang cik comel =)

jam ditangan belum masuk waktu berbuka... apatah  lagi untk solah mahgrib..

mulanya ingat nak suh cik temok belanje kat bazaar
sebab cik comel tak wat kuar duit..
tp last2  cik comel pJm ngn kawn dlu cik ana.. 

ni gara2 bertegang urat.. eh silap berperang mulut melalui talian...
sudah la angin tidak betul.. blh plak di tambah minyak tanah..
abis hangus hati pengarang diri..

sian cik temok kene marah.. cik comel " bekeng" orang nyer..
tapi cik comel cpt cOol.. n selalu pujuk diri sdr..
tp cik temok ni.. mungkin dia nyer angin pun tak berapa nak betol.. 
sorg angin timur sorg angin barat..
bile bertempung.. jadilah taufan turpedo..

cik temok tiba2 tengking cik comel..
cik comel terkedu.. tah pernah lak kene tgking begitu..
cik comel terus berhentikan talian.. "STOP"

tu la cik comel.. sape suh main api... hahahaahaha
cik temok pujuk la cik comel.. 
cik temok kata " comel jer ade dlm hati temok"
cik comel ni tak makan pujuk.. kesian cik temok kan... 

but the END.. cik coMel sayang sangat Ngn cik temok..
kalu cik comel tak marah2.. mesti cik temok tak marah jugak..
cik cOmel manja.. tp cik temok lagi manja..

cik comel tak kesah pun.. bak kata nenek2 dlu
"sedangkan lidah sdr pun tergigit.. ni kan suami isteri" eh cik comel lom kawin la.. hahahahahha
tunggu next episode..... warasssss eh silap..
wassalam..

Thursday, 11 August 2011

cINTA KECUNDANG


angin mengirim cinta..

cinta membuka pintu gerbang hatiku..
tak ku sangka, tidak ku duga.
cinta itu dari diri mu...

cinta kau labuhkan diriba..
hadir menemani malam2 ku..
berghaib tika ku kesedihan..
itulah cinta mu ,oh sayang..

dulu kau tagih cinta ku ini..
dulu kau rayu kasih ku ini..
namun kini kau lupa janji mu..
kini kau berpaling merobek hati jiwa ku..

cuba ku pertahankan cinta ini..
namun kau melangkah pergi ..
ku bersandar dalam sepi..
cinta kau robek dengan sejuta kepahitan...

lautan yang kau bentang..
kini kering tandus air mata...
sendu malam2 bermelodi..
melodi lena malam2 ku
berakhir kisah cinta..
cinta yg tidak kesampaian..
cinta ku kecundang jua...

Friday, 5 August 2011

pOSe =)

Assalamualaikum... kalian.. kekekekekke
POse cukup ke??  
caye?? cUkup lagi tuk saat ni ahahahahhahaha

lama lak rase jari ni tak menaip ..
tip tap tip tap..
tak de pe nak share pun..
cuma selama 5 hari menjalani ibadah puasa...
kelas setiap hari... mungkin ade penat skt..

n selama poSe ni gak..
kte tak Jumpa pun cik Sharol..
ermmm... kata POSe kan.. so pOSe la semua..

tuk pengetahuan korg kan.
dari 1st poSe until Now..
asyik makan nasi kerabu jerk ..
hari2..lauk sama lak tu..
nasi kerabu + ikan Celup tepung + sOlok lada
daN pling PentiNg NO BUDU.. caya lahhhh

ekekekek.. OkeY la.. nak StOP tap tip tap tip..
esOK nak bersahur yer...
To u aLLs selamat Berpuasa..
selamat menUnaikan Ibadah puasa n soLAt..
JgN Lupa reBut segala raHmat bulan pose ni..
n Jgn POnteng Puasa Pade mereka yg blh Pose..

Tata.. wasssalam...

Sunday, 17 July 2011

MY LIFE

waktu dulu dulu, aku ni mempunyai ramai kawan2 lelaki..
aku hanya rapat ngn golongan hawa ni.. berapa orang jerk..
blh kire dgn jari kot...  :)
dlu.. kemana2 aku bersama kawan lelaki..
kuar makan.. berjalan..
lebih selesa ketika itu dgn rakan lelaki..
since org ingt aku bertukar pasangan..
aku dh mula rasa menyampah..
but it still happen..
macam tu lah roda perjalanan hidup aku utk seusia remaja..

tetapi.. 
setelah meningkat dewasa..
usia itu mengajar aku menjadi lebih matang..
menjadi seorang yg lebih teliti memilih teman..
kadang kala aku tidak melayan panggilan telifon 
bukan tidak di sengaja kan ..
ttp d sengaja kan..
itulah kenyataan..

sampai bila aku nak berkepit dgn rakan2 lelaki??? 
yess sebetulnya mereka sekadar kawan..
namun persepsi masyarakt dan rakan2 hawa ..
membuat aku menjadi serabut..
berbalut otak memikirkan kata2 mereka..

boy is still boy..
girl is still girl..
tetap ade batasan di situ..
betul!!! pada padangan aku..
macam mana baik kawan lelaki itu..
he is still men..
yg mampu merubah segala keadaan..
namun persahabtan aku itu tidak berhenti..

but when he is coming to my life..
evrthing become like what i want..
dia tidak merubah aku..
ttp aku berubah demi kerana dia..
aku kurungkan pergaulan aku dgn mereka2..
sebab aku tahu.. satu masa nanti..
aku akan menjadi seorang isteri..
yg mana hanya HAlal bg ku ialah suami ku..

dan pada aku..
setiap wanita itu patut tahu..
dimana batas pergaulan kta..
berkawan tidak salah..
namun pergaulan kta itu perlu di pertimbangkan.
now. i want change eveything
biarkan menjadi lebih neutral.. dan senang..
hati ku.. hati dia.. hati teman2.. itu yg perlu dijagai
tu lah kehidupan..
it is all about my life...





AKU...

aku anak gadis desa
besarKu di penuhi onak dan duri.
dikala angin membelai pipi-pipi merEka..
aku panas dalam gelita..

kelopak mata bermendung awan..
redup dipandang sejenak tika
aku berdamping si gila bayang
mencari indah ciptaan tuhan

langkah ku derap tidak bertulang..
berrmuka kasar malu disampah
meniti masa sesaat susah
gusar tidak lenyap dibawa masa

kini mutiara tidak lagi bermakna,
kudrat tidak lagi berjasa,
lelah tidak lagi bertuan,
rebah menyembah rendang bayang-bayang...
kekusut hati entah bila kan hilang...
hidup hanya bertuan seorang..

Monday, 4 July 2011

Kite kan kwn


viedo ni aku create time aku Bosan kat Umah..
aku lukis kat Paint..  mula2 lukis jerk..
pastu cam nak wat cter skt..
nampk je sng..
nak lukis guna Paint tu mcm *&^% ahhahahaha
wat ever jd gak..
pastu aku msuk lagu KOrea.. ape tah tajuknya..
tapi aku suka  :)
taraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Friday, 1 July 2011

Rose MErah :)

29/06/11.... huhuhuhuhu sGT sOnok..

nak tahu nape?? 
i get this ---->

huhuuhuh.. thnks encik buah hati...  sjer nk upload pic2.. meh2 tgk.. lai lai...




Thursday, 30 June 2011

my Singnature

Taraaa.. dtg MengUpdaTe my Blog



aSSaLamualaiKum..w.t.b

hai hai.. keKawan..
dah lama Rasa jari jemari ni tak menari di atas KEyBoard..kan kan kan..

saNgt MeriNDui saAt itu.. ahaks.... actually Bukan malas atau Kilas, tapi Oleh krN bercUti2 diKampung halaman..naK Pakai BruKband Digi..Mmg sLow Cam SiPut ler.. sO terpAKsa la tuNggu balik KL.. blh Pakai strmx.. waaaaaaaaaaaa bangga sy tau.. StrMx u..


ni nak stOry sal Percutian ku di kampung Halaman.. hahaha macam tema soklan Spm Karangan lak kan.. huhuhuh.. actly bukan kampung la..cuz rumah i tu perumahan teres.. tp Kire cam kamPung ar.. sebab raya ke.. cuti ke i balik situ.. n my mom duk situ .. dan  sebenarnya i dh tak de kampung..nenek atuk semua dh tak de.. so kira blh la pakai umah i kat KElantan Darul Naim tu sebagai kampung yer rerakan.. :)

selama 2 minggu duk situ..mcm story mory yg blh dicter ..tp aku nk cter 2 cter jerk.. yg happy jerk.. yg cedih2 tak moh..  :P pertama cter sal "datin" sapa datin??/ hahhaha bukan mak ayam k.. datin ia lah.. haiwan perliharaan my Mom.. kucing.. nama dlm srat branak dia Datin.. tp pglannya "TIn" .. datin ni ade kembar dulu namanya Datuk...tp datuk dh pergi... :'( so tInggal jer datin... nak jadikan story Mory.. satu hari tua de la geng2 kesihatan dtg.. nak sembur kwsan perumahan aku ,bukan luar jerk.. sampai dlm umah sekali tau.. hebatkan geng2 .. ada aides Kot.. so oleh krn itu.. mak aku pun sLmtkan la datin dulu.. di balut datin ngn kain batik.. n peluk dia..macam baby kecil baru lahir..nak tahu knP??? sebab datin ni penakut.. tak blh dgr bunyi bende skit.. tak kire la.. bende jatuh sekali pun.. mata dah meliar mencari.. manjanya tak yah ckp.. mana my mom tdo ..stu la dia nak menyelit.. kire dia mmg manja giler2 la ngn my mom... so sekali tu.. org keshtan tu dh bwk la pistol besar yg keluarkan asap tu.. dia punya takut.. diselit2kan mukanya dlm kain batik.. tp dlm takut tu nak tgk gak..intai sikit2.. chaittt kucing ni pun pandai mengitai nor.... nak tgk Datin??? kalu tgk rupanya cam ganas... hahahah tp penakut.


My Mom n datin

datin tomei


ala comeinyer dieeeeee


cter Ke-2 lak.. emmmm ni paSal MemBer baik aku .. namanya Asma.. baru kawin 3 jun 2011..SELAMAT PENGATIN BARU..dh kawin da.....kawin ngn sapa??? ngn suami dia la.. hahhahahaah..namanya Rafizie pgl eGy jerk... tiMe dorg KAwin aku merasa gak lak kesibukan itu.. sebab aku p menyibukkan dr hahahahha.. kawin tu bukan seNg sebnarnya.. nak jadikan majlis itu berjalan lancar dan memuaskan hati..susah tau!! nak sediakan tok kadi.. makanan majlis.. pakaian.. brg hantaran.. khemah and sebagainya la.. mmg perlukan kekuatan minda n fizikal.. kalu tgk asma hari last bergelar anak dara..mlm tu muka dh lesu.. badan dh pnt.. ermmm.. kesian lak tgk asma.. sebab tu aku p tlg .. hahahahhha aku kan baik ... ahakssss aku tlg wat hantaran dia yg 11 tu... tlg2 dia masukan telur reBus,sUmi.n kek dlM kotak SISA.. pacak bunga telur.. dn yg plg ptg.. time akad nikah aku jd juru mekap.. wawawawa.. hebatkan aku.. :P dan lastly.. aku suke hatinya mengedit pic pernikahan dorg hahahahhah.. kalu tak ctk maap ler.. i tak de basic beb..

so tak yah cter banyk jom layan pic dorg dlu... huhuhuhu

antara Hantaran Yg aKu Make It..



Okey ndak??? hhhhuhuhuhuhuh




ni la sikit Pic aSma n raFizie..
 samPai sini Jer ler.. i ase cam nak tdO jer.. huhuhuh.. ASsalamualaikum...

Sunday, 5 June 2011

~PErkaHwiNAn Asma & Egy ~ 03 Jun 2011


selamaT pengantIn baru SahaBAt.. semoga KaLian berbahagia sehingga
akhir hayat.......
harungilah dugaan berumah tangga itu dengan 
tabah, sabar dan iman..
sedangkan lidah lagi tergigit
inikan pula suami isteri..
Ya Asma.. jadilah kamu tulang rusuk suamimu yg bisa di lentuk ,
bisa di jadikan pengukuh diri suamiMu..
Ya Rafizie... jadilah seorang pelentuk dan perlahan2lah membetulkan 
tulang rusuk mu.. agar dirimu bisa teguh  mencari
cinta Abadi..
hargailah setiap detik kalian..
agar kalian menjadi pasangan bahgia di 
Dunia mahupun Akhirat
InsyaAllah  :)














Add caption

























































































Sunday, 22 May 2011

Makin & Semakin

dLm hati ni... tak de siapa Yang taHu.. MaraHkah aku.. sedihkaH aku..
cuma aKu dan DIA.. saja yg taHU.. berTapa pErit hati ini  ...
selanGkaH demI seLangkah aku ambil..
maKin KesiLaPan akU lakUkan...
Makin aku merumitkan diri..
sedaRkah aku.. atas kesilapan itu???
benar.. hati ku runGsing... ruNsing dgN keHidupan ini..
aDakah aAku tidak BersyUkur??
Ya Allah.. Maaffkan aku kerna merintih..
mencari sekuLit KeamPunan..
di atas Dosa yg ku garaP kerna nafsu dan keIngiNan...

merintih aku sendiri... di kala Bulan MeneMani..
maKin aKu kerEsahan... Semakin hati ku terSiat..
Oh Tuhan.. Jalan apaKah Ini??
IniKah Liku Hidup ku??
aDaKah ini kErNa KeBodohan Ku..
Adakah ini kerNa sikaP ku???
oh tuHan PaYungi laH akU Kejalan keBenaran..

sianG berganti siang..
malam berganti malam..
aKu tahU ENgkau sentiasa DisISi ku..
KemBAlikan aku kejaLan redha Mu....

Friday, 6 May 2011

kepada kekasih ku...

Ya Allah… Seandainya telah engkau catatkan… Dia milikku tercipta buatku… Satukanlah hatinya dengan hatiku… Titipkanlah kebahagian antara kami…. agar kemesraan itu abadi… Dan ya Allah… ya tuhanku yang maha mengasihi… Seiringkanlah kami melayari hidup ini… Ketepian yang sejahtera dan abadi…
Tetapi ya Allah… Seandainya telah engkau takdirkan… dia bukan miliku… Bawalah ia jauh dari pandanganku… Luputkanlah ia dari ingatanku… Dan peliharalah aku dari kekecewaan….
Ya Allah ya tuhanku… Pasrahkanlah aku dengan takdirmu… Sesungguhnya apa yang telah engkau takdirkan… Adalah yang terbaik buat ku… kerana Engkau maha mengetahui… Segala yang terbaik buat hamba Mu ini…

bilik aku panas la....



hari ni bilik aku panas.. panas seperti gurun sahara..
walaupun tak pernh sampai kat sna..
tp bunyi nama pun dh tau bahangnye kan kan..
sampaikan tilam aku pun rase bahang...
Oh tidak..

rase nak terjun dlm ais jer..
terJun berenang ,terapung apung
wahhhhhhhhhhhh bestnyerr..

pastu tgk ikan melambai-lambai kan ekornyer..
sotong2 melambai-lambai kan misainya..
pastu sambil terapung tgk matahari terbenam.. auw auw
best kan der...
( berangan jer )

imiginasi kene tinggi beb..
baru leh sampai puncak..
kalu tak de angan2..
cam ne kte nak tahu impian kita??
betul tak..
lagi pun jangan isau..
tak de charge mcm masuk toilet awam...
20 sen hahhhhhhhhhhhhh..
eh sempena harga minyak Malaysia naik..
harga toilet pun dh naik tau..
30 sen.... hahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

semua dh naik harga...
panas panas cam pisang goreng..
cedap gak mkn pisang goreng ptg2 pns ni
(*__^)
eh eh bukan bukan...panas sepanas bilik aku skg ni..
huhuhhu..
sana sini dok ckp sal minyak naik harga lagi..
huhuhu biasa la..
gosip2 beb...

oh hari ni.. blum nk msuk magrib..
aku dh mandi..
kirE magrib t.. aku nak mandi lagi
panas kawan oiii..
hebat tak aku..
mandi 3 kali satu hari..
huhuhuhuh
bil air naik????
hahahha ape aku nak kesah.. aku mandi tak pakai air byk.. ckup tuk menyejuk bdn ler..
2 3 4 5 6 cebok dh... nk sejuk jer...
dh la lagi2.. aku anta bju kat dobi..
maaf ler " tangan i ni tak blh guna sabun kain.. panas.."
nanti menglupas.. mcm ank raja lak (^___*)
pakai yg liquid??
aduhh kalu aku rendam semata2.. pastu bilas n jemur..
baik aku anta dobi.. uhuhuhuh..
sah sah pkai mesin basuh
save tmpt jemur baju umah aku..
save air sikit..sebab aku bsuh bju... air nk byk...
matila laki aku nk byr bil air huhuhuhuhuhuu
wwwawawawawawawa

bestnyer klu dpt mesin basuh cam ni.. ade dry skli.. :)
reduce time ekekekeke

Thursday, 5 May 2011

diari 2

Assalamualaikum...

bagaimana cara menjadi insan terbaek??
aku sdg mencuba dan cuba..
tapi pasti aku rebah seketika..
dan saat rebah.. entah mana dtg semangat
aku bangkit kembali..

namun setiap langkah ku menuju pintu cahaya..
pasti aku rebah dicelah2 batu jalanan..
yang ku sedar atau pun tidak..

kadang2 aku resah
bila aku mamPu sampai ke situ..
jika setiap langkah ku , aku pasti rebah..
dugaan Mu YA ALLAH.. aku redha..

dalam semangat ku bangkit.
setiaP itulah berguguran airmata ku..
mElampaui kehendak Mu..
menerjah setiap kemurkaan Mu..

namun aku tahu ENgkau masih menyanyangi ku..
Ya Allah.. aku enggan berputus asa..
namun.. setiap kali aku rebah...
aku hampir2 menyembah bumi...

namun semangat yang ENgkau tiupkan..
membangkit aku dalam kegelapan..
Syukur padaMu Ilahi..
aku disini Kerna -Mu
Aku diduga Kerna-Mu..
aKu bernafas kerna-Mu
aku mati jua Kerna-Mu..

Engkau kirimkanlah aku nikmat hidayahMu..
walaupun setitik..
untuk mengubat dahaga ku..
agar ku sempat merasa nikmat itu..
yang kekaL sehingga saat akhir nafas ku....

Friday, 29 April 2011

ENtri Bru Update : PASal teGur BerPAkaian..

AssalaMualaikum.....
kekawan seMua..
hari ni bukan nak ckp pasal isu2 yg berat k..
tP berat sikit jerk...

Korg SeMua dh makan???
Dh MAndi???
ate Udoh sOLat??
lama gak tak menGuPdate blog ni..
MAAp ler BANyok KOje nak buat... huhuhuhuhuhhuh
ni pun eleks jap...
MinggU dePAn ade Exam lak..
wat Ever..

Okesy...
menGikut tajUk titlle...
(sama la 2 tu kan  (^_@)
Pasal teGur Berpakaian..

seBEnaRnya Just Nak kongsi ape yg tersurat dan tersirat
di sebalik hati ku yg Merah pekat ni ( cam tahu je merah pekat ekekeek)
terguris gak hati.. cam diBelah ngN Pisau tajam potoNg dagINg tu..
Oh sangat terlUka... :P

HUhuhuhhhuh
idOk ler Begitu rupanya..
sebenarnya.. cter nye begini..
 "KITE BAKO jerKK"  huuhhuuhuh

Niat seBEnor Teman tgUr demE berPakain Bukan teman Dengki..
ape nak Dengkinyer..
setakat pakai bajU sendat mendat..
perUT terkElihatan yg boroi..
ate teman ni idOK la mau pakainya..
teMan ni badan sehat  SSgt ler.. idok lak ramping mcM Deme..
tp sesungguHNyE..
deMe tu perUt Pun BebOroi jua..
tp tak sengan ke??
Mata2 liar.. jangan kan mata LElaki yg nakal itu..
tapi mata Wanita jua mengerling memandang..
"eh mmg itu deme nok kan ???"

kalu ikot hati yg malas nak ambik tahu..
lantok lerrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
nak pakai baju sesendat  mendat ke..
bigini ke.. tak pakai langsung ke...
ape teman kesah..
tapi sebab teman tau..
dose deme skt sebanyak.. bile deme pakai rupe itu..
dan teman idok tegur...
aishhh teman kene sarung jugok dosa dema weiiiiiiii
nanti kat SANA .. deme slh kan teman.. tak tegur deme
tak pepasai teman dituduh bersubahat..
tak nok le teman   :)

nak kata Deme.. tak tahu hukum2..
deme pasti lgi hebat..
tapi sia2 ler.. bile deme tahu tp deme tak laksana..
rugi weiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
macam  " tahu tapi  tapi tak buat " sesungguhnya manusia itu dlm kerugian...

maaf ler...
sKg teman dh teGur..
deMe mau tiME tau tIDak.. itu atas deme..
SESUNGGUHNYA... MENUTUP AURAT ITU BUKAN SURUHAN RASUL.. APATAH LAGI ARAHAN USTAZ, USTAZAH... TTP PERINTAH ALLAH  s.w.t
sendiri ade akal.. sendiri pk...

lagipun.. deme ade ayah.. ade abang2.. ade adik lelaki..
dorg yg tanggung dose deme ..
kalau rasa syg kat kaum adam ini...
tlg lah mereka..
jgn menjadi insan yg menjerumuskan mereka ke dlm api neraka ....

sesungguhnya ingat mengingati itu amalan mulia...
kalau teman ade sLh . tegur le teman..
kerana teman perlu mereka yg berhati mulia untuk membimbing teMan
sOb sob sob  :'(
( ini perIngatan untuk teman dan saudara /ri muslim jer )

* p/S : tak de kne mengena ngan korg.. just share... terasa itu hak anda.. bersuara dan blog ini.. hak aku..
kata negara demokrasi berparlimen hahahahahahah

cau....

Thursday, 24 March 2011

seLamt HAri lahIr Aisyah :)

mcm candle light lak ekekekkeeek

24.3.88
to day is my bday...
thnks kepada mereka2 yg wish bday
kat my Fb.. thanks a lot :)
tp specially nak wish kat My Mom..
seBAb laHirkan sY...
dan juga to my lOve..
seBAb clbrate my bday..

actly bukan jenis sy nak clbrate2...
tp demi dia.. Kte p makan2 dh Ckup..
tak sabar Nak tunggu detik 12..
tak mcM selaLu..
dLu tak de feEl pun nak tunggu..


malam tadi kami ke wangsa maju..
sebab sy teringin nak mkn satay  :)
thnks hUbby.... syg sgt...


air teMbikai
makanan febret i Kerang rebus/bakar
satay.. tak leh order byk.. sebab kmpem aku tak abis

diE suh aku oRdeR je..
tp akU ni.. 
bUkan Makan sgt ekekekekek..
sO order je yg siMple2..
yg pAsti MkN ngn Die..
time KAsih awak...

dan LastLy aku dpt hadiah ni
Mula2 pelik gak.. 
sebab dia kata adiah besar.
tp tak pe.. aku trima jer..
sebab yg ptg keIkhlasan dia..

pastu tetiba dia gelak..
aku pun musykil la..
sekali dia suh tutup mata..
bila mata ku tutup..
jeng jeng jeng jengggggggggggggggggg

heheheheheh.. dapat GooD baBy ni..
thanks lagi awk..
u always make smile :)

dan pgi ni.. aku tak p kelas...
sebab PEnat.. aku tdo slh bantal..
kePala sakit sudah...

thnKS sayang....