.....

Tuesday 16 August 2011

salah ke???

Aku mmg tak pANdai masak...
ulangan :- aku tak pandai MASAk!!!

itulah kenyataannya..
even aku duk umah sewa..
aku still tak pandai masak..
may be sebab aku tak suka masak kot..

entahlah.. nak kata tak suka duk dapur..
aku masuk je dapur..
basuh pinggan.. masak air..
masak meggi.. goreng telur..
buat kek.. buat dadih.. goreng keropok..
goreng ayam.. ikan...goreng sayur
cuma aku tak reti masak gulai2...
ya itu kenyataannyaaaaaa
dan begitu besarkah dosa org tak pandai masak ni??
mcm di pandang serong jerk...

siyes aku tak berminat..
aku lebih minat buat kek ke.. dadih... 
oh dan bersalahkah aku??? kerana minat ku berbeza..
PEREMPUAN WAJIB TAHU MASAK!!!
ermmm.. salah perkataan wajib itu..
kan bgus diganti dgn "sepatutnya"
it mean tak de la berdosa tak pandai masak..

apa yg duk susah sangat..
aku belum kawin pun.. 
nanti dah nak kawin.. aku sendiri akn belajar..
tak perlu paksa..
takkan aku nak suh laki aku makan air tangan orang lain..
iye idok???

but biarlah ianya sdr berlaku..
aku tak suka di paksa..
ada gak orang kawin.. isteri tak de la hebat mana pun masak..
bahagia je..
sebab dia terima seadanya isteri dia..
kakak aku  dlu pun tak de la pandai masak..
dah kawin pandai je masak..

semua itu akan dtg dgn sdr..
yg ptg tahu tanggungjawab..
seperti ko nak jaga anak..
sblum ni ko tak pernah lak jaga anak..
tp bila satu saat ko dpt anak..
ko akan pandai secara sendirinya.. kan???
so?? jgn lah susah2..

aku tahu saat aku akan belajar masak tu akn tiba..
tapi jgn la push aku...   
so akalu teringin nak rasa aku masak gulai2 ni..
tunggu aku kawin la..
aku dh cop Buku RESIPI mak aku yg bertimbun tu..
Ye??? jgn Lupa dtg tau .. t aku jemput-jemput
OKEY???
aku sangt suka Gulai Tempoyak my MOM


suka juga daging masak Kerutuk  =) lindu nak makan.. wink wink
MoOd : siyes sedIh  (-______-)

No comments:

Post a Comment