.....

Thursday 5 May 2011

diari 2

Assalamualaikum...

bagaimana cara menjadi insan terbaek??
aku sdg mencuba dan cuba..
tapi pasti aku rebah seketika..
dan saat rebah.. entah mana dtg semangat
aku bangkit kembali..

namun setiap langkah ku menuju pintu cahaya..
pasti aku rebah dicelah2 batu jalanan..
yang ku sedar atau pun tidak..

kadang2 aku resah
bila aku mamPu sampai ke situ..
jika setiap langkah ku , aku pasti rebah..
dugaan Mu YA ALLAH.. aku redha..

dalam semangat ku bangkit.
setiaP itulah berguguran airmata ku..
mElampaui kehendak Mu..
menerjah setiap kemurkaan Mu..

namun aku tahu ENgkau masih menyanyangi ku..
Ya Allah.. aku enggan berputus asa..
namun.. setiap kali aku rebah...
aku hampir2 menyembah bumi...

namun semangat yang ENgkau tiupkan..
membangkit aku dalam kegelapan..
Syukur padaMu Ilahi..
aku disini Kerna -Mu
Aku diduga Kerna-Mu..
aKu bernafas kerna-Mu
aku mati jua Kerna-Mu..

Engkau kirimkanlah aku nikmat hidayahMu..
walaupun setitik..
untuk mengubat dahaga ku..
agar ku sempat merasa nikmat itu..
yang kekaL sehingga saat akhir nafas ku....

No comments:

Post a Comment