.....

Tuesday 21 September 2010

celoteh kak cha - Sempatkah segalanya???

salam....

sedang aku termenung ditepi tilam.. bersandarkan dinding batu..bermandikan lampu kalimantang.. ditemani dendangan lagu Maher Zain For the rest of my liFe... fikiran ku melayang... melayang terfikir adakah sebelum aku pergi.. iman ku akan sempurna...

ketahui kita, sempurna iman seseorang itu apabila melangkah ke alam perkahwinan.. Oh tuhan.. sempatkah aku kecapinya??? kekadang aku terfikir.. bukan kerana miang atau gatal.. tetapi aku terfikir. ketahui ..tiga perkara yang akan kita bawa ke alam kematian..Ibadah kita, Amal jariah kita, dan doa anak yang soleh..... Oh tuhan .. ibadah ku??? sempurnakah ibadah ku??? cukupkah untuk ku bawa pulang??Ya Allah.. banyakkah amal jariah ku?? adakah mampu menolong ku di alam kematian??? Ya Allah.. aku belum mempunyai anak.. siapakah yang akan mendoakan aku??? Oh tuhan... aku kerdil rasa teramat.....

Ya Rabbi..
Sebelum aku pergi... sempurnakan lah iman ku....

No comments:

Post a Comment