.....

Wednesday 24 November 2010

PEMUda Pemudi

PEmuda PEmudi tahu kah kaMo??

korea selatan Vs Korea Utara berPErang..... oushh.. perang lagi, bilalah dunia ini akan aman. Makin lama , makin banyak peperangan pula. Apalah yang direbutkan?? berperang, sana sini meletup, bangunan hancur, rakyat menjadi mangsa, generasi baru hilang arah, akhir negara yang rugi... betulkan?? siapa dalang semua ini?? percaya tak kenapa setiap kali peperangan, Amerika mesti ada dicelah.. sedikit sebanyak mesti lah.. kan?? tak pelik ke??


Malaysia?? kita di sini aman... kita rasa kita aman, kita tak tahu apa agenda negara luar dengan negara kita lagi, Manusia inikan, penuh dengan hasad dengki , makin aman negara itu, makin stabil, makin hati syaitan itu untuk menhancurkan, untuk apa semua itu?? taklukan?? bukan .. tapi untuk menunjuk kekuasaan.. boDoh!!!!

rakyat Malaysia.. masihkah kita ingat 499 tahun lalu kita pernah di jajah?? Penjajahan bermula dengan portugis, jepun, british, komunis dan kembali kepada british. Ramai rakyat tanah melayu telah terkorban, demi menuntut keadilan, yang tidak bersalah juga menjadi mangsa, orang-orang tua, wanita dan kanak-kanak tidak dikira. Mati tetap Mati...

masih ingatkah kita sejarah pahlawan tanah Melayu?? Tok Janggut??? Dato Bahaman?? datuk maharaja lela?? dan ramai lagi.. mereka bergadai jiwa bukan sahaja untuk membebaskan kawasan mereka dari penjajah, tetapi demi mempertahankan agama ISlam... mereka bukan calang2 orang.. berilmu didada.

dari sekolah kita telah belajar sejarah, apakah agenda Penjajah british selain dari mengambil hasil bumi tanah melayu?? menyebarkan agama Kristian di tanah melayu.. pahlawan kita berjuang demi agama, bangsa dan negara.

tapi....

anak muda di malaysia kini,  tidak gemar utk mengambil tahu, tidak mahu berbincang isu negara.. bagi mereka ini belum masanya, tp kalau bukan skrg bila lagi?? slps negara di tangan penjajah?? wahai muda mudi, kita mungkin terlambat...jika kita tidak bertindak sekarang.

apakah kita perasan, mengapa isu batik, isu lagu, dan beberapa lagi isu, antara Malaysia dan Indonesia menjadi satu isu yang telah menimbulkan pergaduhan?? tidakkah terlintas kepada kalian?? telah berpuluh tahun batik menjadi pakaian tradisional Malaysia dan Indonesia.. tapi kenapa tahun 2010, ianya menjadi isu?? mengapa ini blh menjadi isu?? sedangkan kita ini serumpun, di Malaysia ramai dari negara seberang.. menetap.dan telah berkeluarga,, beranak pinak.. kenapa sekarang baru di isukan??? begitu juga disana.. bukankah ini satu agenda?? agenda untuk melagakan 2 buah negara ini.. seperti Korea... kita pernah berebut pulau dengan filiphina, kita pernah berebut dengan singapura....siapa dalang semua ini?? apa motif sebenar?? itu yang kita tak tahu.. TAPI!!! kita perlu tahu.. dan ambik tahu!! Oh Malaysia tanah air ku...

MAHUKAH KITA DIJAJAH LAGI???
MAHUKAH KITA MENGHANCURKAN MASA DEPAN GENERASI KELAK?
MAHUKAH KITA NEGARA KITA HANCUR TANPA BERJUANG??

- wahai muda mudi harapan bangsa....

kita terlalu leka, dengan hiburan dunia yang di adun oleh penjajah untuk melalaikan kita. mereka mencipta dunia yang akan membuatkan muda mudi harapan bangsa, tidak mengambil berat akan tanah air ...
bangkit!!!!... jangan terleka dibuai hiburan sia-sia.. itu semua agenda mereka yang cuba membuka pintu Dajjal ..

wahai Pemuda Pemudi Islam... agenda mereka hampir mencapai target, melalaikan anak-anak umat Islam. Itu yang mereka mahukan, untuk menghapuskan semangat JIHAD FILSABILILLAh... percayalah , mereka sebenarnya takut Akan semangat JIHAD Islam.. demikian, mereka gunakan hiburan untuk melalaikan kita. dan kita.. dilentuk alunan musik.. hiburan .. fesyen.. wang... dan ketika kita lalai.. mereka TERJAH!! dan kita?? mampu terlopong.. menyesal dah tak guna.. jadi sampah.. jadi hamba tahanan.. itukah kita mahu????


OH RAkyat Malaysia ... bangkit!!!
Oh pemuda Pemudi ISLAM.. jangan terleka..
BANGKIT SEBELUM TERLAMBAT!!!.......


WALLAHUALAM......

mooD : PatriotiK!!! JIHAD FILSABILILLAH.. ALLAH AHKBAR!!

1 comment:

  1. Perang???itu lumrah manusia..dan kiter pon tak lehh elakkka..cuma lambat dan cepat.wpun perang bunyinyer menakutkan...tapi ada baiknya ...

    ReplyDelete