.....

Monday 31 January 2011

Tidak Pernah Aku bersyukur.. Maafkan aku..

Dengan Nama Allah Yang Maha PEngasih Lagi Maha Penyayang...

dikala sepi itu melanda.. hati ini gudah gulana mencari bait2 kata hidup arah tuju ku...
tika hati ku keliru.. semakin bertambah dugaan itu.. adakah ini ujian untuk membuktikan cinta ku pada Mu???
aku redha Kekasih Abadi ku...

dikala kelemasan aku dalam dunia yang penuh suka ketawa hilai.. lampu neon berwarna warni.. hiruk pikuk dunia.. namun aku masih bersendiri... terasa terasing.. terasing kerana aku insan terleka di dunia sementara..
mencari siapa aku sebenar... bukan sesenang lukis orang lidi.. bukan semudah mengeja ABC.. bukan seperti mengira.. namun sukar ianya seolah melihat rambut di belakang kepala.. tanpa cermin mana bisa untuk kita melihat rambut dibelakang kepala.. begitulah sukar untuk aku melihat siapa aku...apa tujuan aku disini.. apakah aku dilandasan kebenaran..

oh Tuhan..
segenap ruang udara kau nikmatkan pada ku.. tidak pernah aku bersyukur.. malahan aku bermegah didunia yang semakin tua usia.. setiap kedipan mata ku ini.. tidak pernah aku bersyukur.. malahan kedipan itu bukan untuk menanggisi setiap anugerah nikmat mu.... malahan ku menjadikan ianya sebagai pelena tidur ku malam2.. hingga ku terleka dari mencari redha mu... setiap suara yang keluar dari bibir ku.. tidak pernah aku bersyukur.. malahan aku mendendang manja suara aurat ku pada meraka yg bukan MuhriM ku.. pendengaran ku bukan lagi ku bersyukur dengan mendengar zikir mu.. sebaliknya.. aku mendengar caci maki. umpatan..oh TUhan..

ya Ilahi..
masihkah aku ada kesempatan?? mencari redha Mu.. Masihkah ada kasih Mu untuk ku..
Maafkan aku Ilahi..seLama ini tidak pernah aku bersykur..   =(

No comments:

Post a Comment