.....

Wednesday 29 December 2010

keJauhan dlm dekat

aku tak pinta utK di jatuh cinta..
aku tidak meminta utk jatuh cinta..
semua berlaku atas tanpa aku sedar..
berlaku tanpa aku pinta

kenapa terasa begitu dekat ..
walaupun jauh berbatu dari ku..
kenapa terasa aman di situ
walaupun matahari mencacak di kepala ku..

dikala embun menitis kebumi
hati ku berBisik "apakah khabar dia di hari ini??"
ingin di tanya.. segan.. kalut
kerna aku tahu siapa aku di sisinya..

dikala cengkerik bersiul memecah sunyi..
hati ku tidak bisa melihat langit..
ingin ku menjerit pada bulan
"aku rinduinya.."
khabarkanlah pada dia  oh sang bulan..

tapi dikala dan tika kala..
aku tahu siapa aku..
aku tahu sampai disitu ku mampu..
dari kejauhan aku kerelaan..
dimiliki dan memiliki tidak butuh..
namun hati ini telah di ragut..
biarkan ia hilang sendiri..

kebahagian kamu itulah kebahagian ku
kegembiraan mu.. itulah utk ku..
walaupun menyintai mu bukan satu kesilapan
tetapi memilki mu satu kehancuran..
senyum lah kerna senyuman mu  
sungguh indah utk melenakan tidur ku selamanya...



No comments:

Post a Comment